Vet du hur den har haft det temperatur- och ljusmässigt under sitt liv?En undran, mina dagarna närmar sig 60 års gränsen. Har sparat denna Dom Pergnion i många år. Är det lönt att öppna eller det blir bara vin av det, nu 60 år senare? Eller är det bara en hyllvärmare. Vad tror ni? Visa bifogad bild 155955
Den har passerat sin ”prime” under bra omständigheter går det att lagra dessa buteljer 30-40år. Du kommer säkert gilla den men vänta inte för länge med att öppna.En undran, mina dagarna närmar sig 60 års gränsen. Har sparat denna Dom Pergnion i många år. Är det lönt att öppna eller det blir bara vin av det, nu 60 år senare? Eller är det bara en hyllvärmare. Vad tror ni? Visa bifogad bild 155955
Öppna! Vad roligt med något lite äldre! Skulle tro att det blivit ett stilla vin, men att den fortfarande är god. "Oljig" och mycket svamp-toner gissningsvis. Scaramangas butler bjuder Bond på 64:an, se sista delen av klippet.En undran, mina dagarna närmar sig 60 års gränsen. Har sparat denna Dom Pergnion i många år. Är det lönt att öppna eller det blir bara vin av det, nu 60 år senare? Eller är det bara en hyllvärmare. Vad tror ni? Visa bifogad bild 155955
Har haft ett bra liv hos migVet du hur den har haft det temperatur- och ljusmässigt under sitt liv?
Har haft andra flaskor som varit runt 35 år som jag har öppnat men denna var tanken att öppna nu i augusti när jag passerar 60. Blir ändå 25 extra år.Den har passerat sin ”prime” under bra omständigheter går det att lagra dessa buteljer 30-40år. Du kommer säkert gilla den men vänta inte för länge med att öppna.
Har haft ett bra liv hos migmörkt och svalt innan dess samma.
Har haft andra flaskor som varit runt 35 år som jag har öppnat men denna var tanken att öppna nu i augusti när jag passerar 60. Blir ändå 25 extra år.
Då får den hänga med och bli öppnad.
Tack! Jag tror med den är "död" men mer en kul grej att jag sparade den. Köpte till mina barn deras årgång men bör väl ge dessa nu. Flaskorna börjar bli gamla. Så får man själva avgöra ödet på flaskanBra årgång! fyller jag med om några veckor.
Tror den är ”död” men himla kul att ha en från sitt födelseår.
Grattis i förskott