GOTBound
Medlem
@pswe och @rsimon har ringat in bra alternativ, vår numer nya huschampagne Charles Ellner Grandé Réserve 2015 [på vissa Systembolag 2016] är ett bra alternativ i prisklassen strax underr Palmer Vintage 2016.Skulle behöva lite hjälp med inköp av Champagne för konsumtion på fredag (det som blir över blir gåva).
Har tillgång till alla bolagen i Stockholm men vill inte behöva springa runt till flera bolag. Närmast av de som har större utbud är väl PK-huset samt Thorsplan.
Budget: 2500 sek
Krav: Minst 4 flaskor men får gärna vara 5 eller 6 flaskor också om det ryms i budget (hellre 4 stycken för 600, än 1 för 1500 och 3 för 300)
Förutsättningar: Minst 2 ska drickas på fredag så behöver finnas på aktuellt systembolag och övriga flaskor blir present till en som har lite koll på champagne (och dessa köps också in samtidigt).
För egen del så är min favorit av "standard champagne" Palmer Vintage 2016 (gärna tidigare årgångar men det är ju den som finns nu), om det nu ger er någon info om ungefär vad jag gillar. Inga av flaskorna är tänkta att lagras någon längre tid utan ska kunna drickas på en gång.
Planen är att inhandla allt imorgon eftermiddag.
Runt 600kr klassen är mina favoriter Bollinger NV och Pol Roger Brut Réserve NV, annars en av våra, läs det som @Mrs. GOTBound absoluta favoriter sommartid i standardsortimentet Pol Roger Brut Rosé som för tillfället är den fantastiska årgången 2018, då pratar vi strax över 800kr för en butelj.