Senaste nytt

Champagnetråden

Kommer allt annat vara lite "mja mähä" om man börjar med Louis Roederer?
Finns en risk att det bara dricks 2 av dessa (beror på hur många vi blir). Om jag absolut vill testa Roederer, i vilken ordning bör man då dricka?

Nej, det skulle jag inte säga. Alla som du har köpt är bra. Man ska absolut börja med det bästa man har! Om det "bara" blir två flaskor - börja med Roederer och gå vidare in på Palmer eller Gobillard.

Smaken är som baken, jag håller inte med @Remington Steele kring ordningen , jag personligen hade börjat med Beaumont då jag inte är speciellt förtjust i den, alternativt haft den till kvällsvickningen sent på natten när promillen är hög (Tänk dig källaren på Central Bar kl 02.30-hög) ;)

Charles Ellner kommer jag inte ihåg hur den smakar, så jag hade kört:
1: Palmer
2: Gobillard
3: Louis Roederer
4: Ellner
5: Beaumont

Startar med en enklare sen kan man höja nivån.,,, efter detta ta det lugnare. Det är ju bara torsdag.

Attachments

• IMG_4678.jpeg
    IMG_4678.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 178
  • IMG_4679.jpeg
    IMG_4679.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 110
  • IMG_4683.jpeg
    IMG_4683.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 116
Smaken är som baken, jag håller inte med @Remington Steele kring ordningen , jag personligen hade börjat med Beaumont då jag inte är speciellt förtjust i den, alternativt haft den till kvällsvickningen sent på natten när promillen är hög (Tänk dig källaren på Central Bar kl 02.30-hög) ;)

Charles Ellner kommer jag inte ihåg hur den smakar, så jag hade kört:
1: Palmer
2: Gobillard
3: Louis Roederer
4: Ellner
5: Beaumont
Det skulle vara tråkigt om alla tyckte lika hela tiden, men jag står fast vid min rekommendation :p:)

Charles Heidsieck på halvflaska säljs ombord på SAS för 199kr, ofattbart bra pris. Beställdes ombord på SK904 (i SAS Go) för några veckor sedan. Flaskan var inte kyld, så den fick följa med hem istället. Enligt crew är det många som köper på sig flaskor och tar med hem. Inte så konstigt med tanke på priset. En god champagne helt klart. Skål på er!
IMG_9173.jpeg

Toppen