Senaste nytt

Champagnetråden

Firar att barnen inte är hemma

PXL_20240720_175217369.MP.jpg

rsimon, tror vi har en liggandes med. Värt att kolla upp

Igår blev det denna lilla pärla, inköpt på fabriken med vilket alltid ger en liten annan skillnad. Har man inte varit där ser det rätt stängt ut men bara säg att ni vill in i shopen och handla så guidar vakten er
.
IMG_5993.jpg

.

Sista skvätten hamnade i drinken :)

.
IMG_6019.jpg

Skulle behöva lite hjälp med inköp av Champagne för konsumtion på fredag (det som blir över blir gåva).
Har tillgång till alla bolagen i Stockholm men vill inte behöva springa runt till flera bolag. Närmast av de som har större utbud är väl PK-huset samt Thorsplan.

Budget: 2500 sek
Krav: Minst 4 flaskor men får gärna vara 5 eller 6 flaskor också om det ryms i budget (hellre 4 stycken för 600, än 1 för 1500 och 3 för 300)
Förutsättningar: Minst 2 ska drickas på fredag så behöver finnas på aktuellt systembolag och övriga flaskor blir present till en som har lite koll på champagne (och dessa köps också in samtidigt).

För egen del så är min favorit av "standard champagne" Palmer Vintage 2016 (gärna tidigare årgångar men det är ju den som finns nu), om det nu ger er någon info om ungefär vad jag gillar. Inga av flaskorna är tänkta att lagras någon längre tid utan ska kunna drickas på en gång.
Planen är att inhandla allt imorgon eftermiddag.

Skulle behöva lite hjälp med inköp av Champagne för konsumtion på fredag (det som blir över blir gåva).
Har tillgång till alla bolagen i Stockholm men vill inte behöva springa runt till flera bolag. Närmast av de som har större utbud är väl PK-huset samt Thorsplan.

Krav: Minst 4 flaskor men får gärna vara 5 eller 6 flaskor också om det ryms i budget (hellre 4 stycken för 600, än 1 för 1500 och 3 för 300)
Förutsättningar: Minst 2 ska drickas på fredag så behöver finnas på aktuellt systembolag och övriga flaskor blir present till en som har lite koll på champagne (och dessa köps också in samtidigt).

För egen del så är min favorit av "standard champagne" Palmer Vintage 2016 (gärna tidigare årgångar men det är ju den som finns nu), om det nu ger er någon info om ungefär vad jag gillar. Inga av flaskorna är tänkta att lagras någon längre tid utan ska kunna drickas på en gång.
Jag hade köpt 2st Beaumont de Crayeres Brut plus 2 st Beaumont de Crayeres Rosé.

För att lägga till en stil (sötma) som inte alla dricker så ofta, avsluta med en Taittinger Demi Sec.

Du hamnar lite under budget men får mycket vin för pengarna och betalar lite mindre för dyra etiketter och reklam.

Diebolt-Vallois är ett bra köp. Jag skulle säga att det huset anses vara lite av en högpresterande doldis så den med lite koll som får en sådan som present blir nog nöjd. Deutz är också riktigt god i den prisklassen.

Toppen