Senaste nytt

Champagnetråden

banditan

Medlem
Är det någon som har tips på någon bra champagnebutik i Paris? Gärna med inriktning på mindre odlare/producenter som exempelvis vilmart, Paul bara, Paul dethune.
Kan tipsa om https://dilettantes.fr/, vi var supernöjda med deras bemötande och utbud av småodlare.

De har även provningar samt skickar över hela världen - ingen aning om kvalité eller prisvärdhet på detta då vi endast trillade över butiken och shoppade på plats.
 
Last edited:

bvs

Medlem
Fredagskväll och dags att börja laga julens köttbullar. Skål! köttbullar.jpg
 

Rickard_O

Medlem
För oss som bor söder om tullarna (Även ni innanför är välkomna och några norr om dom) så kör Vinbaren på Ica Kvantum i Liljeholmen en jävla dunder avkorkning på fredag!
Vanligtvis brukar dom ju ha en rolig flaska per fredag, men detta va något fler :)

1702987358787.png
 

palmen

Moderator
För oss som bor söder om tullarna (Även ni innanför är välkomna och några norr om dom) så kör Vinbaren på Ica Kvantum i Liljeholmen en jävla dunder avkorkning på fredag!
Vanligtvis brukar dom ju ha en rolig flaska per fredag, men detta va något fler :)

Visa bifogad bild 148501
Kommer inte vara gratis direkt. Men brukar vara bra drag ändå när de kör dessa grejer även om allt inte går åt direkt.
 

Rickard_O

Medlem
Kommer inte vara gratis direkt. Men brukar vara bra drag ändå när de kör dessa grejer även om allt inte går åt direkt.
Haha nej de kommer det inte va!
Va sambon som påminde mig, jag svarade bara med "Tur jag är upptagen på fredag efter jobbet, för det där har jag inte råd med"

Men det finns ju dom med bra mycket större plånbok än mig på detta forumet som kan gå dit :)
 

Rickard_O

Medlem
Visa bifogad bild 148551

Nu börjar julen, jag han knappt komma innanför dörren innan @Mrs. GOTBound efterfrågade champagne, idag Champagne Göteborg 400 år Brut Premier Cru

@Rickard_O kommer du ner till GOT framgent så bjuder jag på denna champagne.
Dricker hellre mäsk än det där!
Locka ner mig till Göteborg krävs något mer neutralt än det där ;)
Men det är tur jag gillar dig, så jag hoppas du får en trevlig helg ändå!
 
Toppen