Senaste nytt

Champagnetråden

Per N

Medlem
Mycket god torsdag
20210422_202231.jpg
 

GOTBound

Medlem
7A0C5B38-10C9-4894-8295-D0E11817CE79.jpeg

Pertois-Moriset ”Les Quatre Terriors” BdB Grand Cru NV

Vinet inleder med en jordig och mineralrik doft som övergår i syrlighet åt gröna äpplen.
Smaken är jordig, mineral och syra åt gröna äpplen, syran sitter kvar i eftersmaken men även en sötma blommar ut.

Efter 10-15 minuter i rumstemperatur försvinner jord och mineraldoften istället en söt men något spritig russindoft.
Smaken är balanserad åt det söta hållet men en viss bibehållen syra men nu även en gräddighet.

Vin 4/6 ut Champagne Husets Collection MdSM
Detta vin är en av de bättre i lådan från Champagnehuset och sticker ut i positiv utmärkelse [även alla viner överlag varit bra hitintills].

Då jag normalt förespråkar Riesling till fredagarnas alternerande tacobuffe i det GOTBondska hemmet passade detta vin utmärkt.
 

MTheC

Medlem
Visa bifogad bild 117970
Pertois-Moriset ”Les Quatre Terriors” BdB Grand Cru NV

Vinet inleder med en jordig och mineralrik doft som övergår i syrlighet åt gröna äpplen.
Smaken är jordig, mineral och syra åt gröna äpplen, syran sitter kvar i eftersmaken men även en sötma blommar ut.

Efter 10-15 minuter i rumstemperatur försvinner jord och mineraldoften istället en söt men något spritig russindoft.
Smaken är balanserad åt det söta hållet men en viss bibehållen syra men nu även en gräddighet.

Vin 4/6 ut Champagne Husets Collection MdSM
Detta vin är en av de bättre i lådan från Champagnehuset och sticker ut i positiv utmärkelse [även alla viner överlag varit bra hitintills].

Då jag normalt förespråkar Riesling till fredagarnas alternerande tacobuffe i det GOTBondska hemmet passade detta vin utmärkt.
Låter som en trevlig bekantskap! Tycker allt jag testat från Pertois-Moriset har varit trevligt och bra värde för pengarna. Låter som denna också är värd att testa.
 

sembl

Medlem
Det kunde varit en sämre Torsdag på JFK. Just nu är Flagship First och Flagship stängt och man får hålla sig till klassiska Admiralen. Något som är positivt med det är att Krugen har nu fått komma över till Club till ett mycket överkomligt pris.

$70 med skatt för en halvflaska Krug är riktigt bra. Kvinnan i baren fixade ishink och riktiga glas. Det kändes plötsligt normalt i 15 min innan flaskan var slut.

PXL_20210422_164443145.jpg
 
Toppen