Senaste nytt

Champagnetråden

Ni har ju unga flaskor... Olikt er, så sysslar jag inte ikväll med "minderåriga." ;)

Lanson Gold Label, brut, 1999

Lanson1999.jpg

"Måste" dricka bort den här flaskan så här när år 2019 går ut.

Ni i Sverige, Danmark o.s.v. kommer snart efter, men jag började redan mitt firande. Det blev nyss att göra sabrage med detta Carrefour-fynd från Frankrike 2013. (Nu låter det inte mera så fint med min Lanson, anno 1999, när jag berättade att flaskan är skaffad på en stormarknad? :D ) Nu så hade jag en machete, medan tidigare har bl.a. Fiskars Handy -campingyxa fungerat bra.

Ett riktigt gott julianskt år 2020 till oss alla på denna fina, virtuella mötesplats - BusinessClass.se! :cool:

Last edited:
Vad tyckte du? Har provat 08:an några gånger men för min del får de jag har ligga i många år till.
Den var bättre än 2002:an, men på tok för ung. Den vinner nog en hel del på att ligga minst 5-10 år till. Men som jag skrivit någon gång tidigare så har jag för dålig karaktär och tålamod att vänta... Däremot 2008 Bollinger LGA är mogen att drickas nu. Den är verkligen kanon. Roligt att se hur olika hus får så olika stil på sina årgångar. Nu blir det en rosé...
IMG_1054.jpeg

Den var bättre än 2002:an, men på tok för ung. Den vinner nog en hel del på att ligga minst 5-10 år till. Men som jag skrivit någon gång tidigare så har jag för dålig karaktär och tålamod att vänta... Däremot 2008 Bollinger LGA är mogen att drickas nu. Den är verkligen kanon. Roligt att se hur olika hus får så olika stil på sina årgångar. Nu blir det en rosé...
Visa bifogad bild 102568
Snyggt, hur många flaskor champagne blir det per vecka?

Toppen