Senaste nytt

Champagnetråden

Blev en AR Lenoble blanc de blancs kvällen till ära. Mycket trevlig och familjär liten vingård. Kan verkligen rekommendera ett besök här.

D8639B4C-7CDA-440A-ACF5-B11B82BB27CE.jpeg

God fortsättning och gott nytt år till er alla! Idag är det precis ett år sedan jag startade champagnetråden och kunde inte i min vildaste fantasi kunnat tro att den skulle bli så pass populär som den blivit. Jättekul! Ser fram emot vad ni alla kommer att ta fram för pjäser på nyårsafton. (Glöm inte att posta) :) Har själv inte bestämt mig ännu, men det är ju trots allt tiotalet vi lämnar bakom oss för att välkomna tjugotalet...!

D3D6303C-D3B3-43EB-9AE0-F4DBB30E95DD.jpeg

Det blir en Taittinger på nyår, vi kom till Miami i eftermiddags och givetvis ligger den redan på kylning tills på tisdag.

EK

God fortsättning och gott nytt år till er alla! Idag är det precis ett år sedan jag startade champagnetråden och kunde inte i min vildaste fantasi kunnat tro att den skulle bli så pass populär som den blivit. Jättekul! Ser fram emot vad ni alla kommer att ta fram för pjäser på nyårsafton. (Glöm inte att posta) :) Har själv inte bestämt mig ännu, men det är ju trots allt tiotalet vi lämnar bakom oss för att välkomna tjugotalet...!
Lider svår champagnebrist på semestern men har beställt en Andre Jacquart Vertus BdB (inte att sammanblandas med det stora och ganska tråkiga kooperativet Jacquart). Ska levereras till hotellet imorgon.

Vad blir det själv?

Uppvärmning inför nyår.
Lallier BdB fanns på erbjudande för knappt 27€. Härligt mineralig, och kändes prisvärd. Vet inte om det är den som Systembolaget säljer för cirka 500kr.

Visa bifogad bild 102348
Jag gillar den, och det var ett bra pris :) (Och det är den som kostar 499:). De går bra att besöka också och har en trevlig liten tur i källaren med provning, men man måste boka tid (enklast via email).

Kuriosa är att deras källare i Ay vetter mot Deutz och några andra stora producenter, dock byggde de en ny källare och produktionsanläggning 2012 en bit bort, men har kvar sitt "showroom" (och en del vin) i Ay. Trevlig producent som länge gjorde BdB på bara Ay druvor, men numera blandar lite. De BdB jag har ligger på 60% Ay och 40% Avize/Cramant.

Sorry för nörderiet ;)

Toppen