Senaste nytt

Champagnetråden

GOTBound

Medlem
Jag råkade ut för exakt samma sak. Jag ringde mitt lokala Systembolag istället och de kunde beställa hem 2 flaskor (troligtvis från något av de tre Systembolag som fick tilldelning). Nu korsar jag fingrarna för att detta upplägg skall fungera denna gången också.

EK

Nu fick jag precis ett SMS från mitt lokala Systembolag att de inte lyckades få tag på mina två flaskor och min beställning är makulerad.

EK
 

Carlos

Medlem
Är verkligen Sovjetkänsla med ransonering, synd att det ska vara så. Hoppas på att man kan få en riktig avreglering till stånd men känns osannolikt då sympatin för vinintresserade verkar låg.

Jag valde att istället köpa från en vinhandlare i UK till ungefär samma pris (773 SEK ink leverans för 2 lådor) istället för att köa.
Berätta gärna vilken. Gick lottlös jag med. Har missat fyra av fyra släpp denna höst. Minst sagt ”bummed.”

Kan förövrigt tänka mig att köpa till ett högre pris av ren ilska
 

Kevinator

Medlem
När jag ramla ner vid 08:20 stod det en ensam dam längst fram i kön.

Rödvinet jag köpte lär jag sälja vidare. Gillar rödvin men inte så mycket, så om någon är intresserad kan man göra en deal :)
Najs! Jag stod längre bak i kön och var kanske bland de sista 15 pers som fick med sig två flaskor. Lite nyfiken på hur tidig du behövde vara där för att stå först?
 
Köper aldrig halvflaska, men denna fick jag av en vän häromdagen :)
IMG_0946.jpeg
 
Kom aldrig loss från kontoret idag för släppet av Champagne Charlies 2008 men lyckades precis beställa 2 lådor från winecellerage.com för $90 / flaska (inkl frakt och fraktförsäkring). Leveranstid dock 90-150 dagar
 
Najs! Jag stod längre bak i kön och var kanske bland de sista 15 pers som fick med sig två flaskor. Lite nyfiken på hur tidig du behövde vara där för att stå först?

Hon som stod där ensam när jag kom ner vid kvart över åtta på morgonen hade suttit där 30 min.

På tal om något annat, köpte 3 av dessa som jag sedan insåg att jag inte var intresserad av allt gick så fort där inne. Någon som vill köpa dem? Annars lämnar jag tillbaka dem till bolaget.... 699kr/styck (inköpspris)
20191123_055634.jpg
 

palmen

Moderator
Är verkligen Sovjetkänsla med ransonering, synd att det ska vara så. Hoppas på att man kan få en riktig avreglering till stånd men känns osannolikt då sympatin för vinintresserade verkar låg.
De har åtminstone sympati för er. Vi som gillar öl blir misshandlade istället, eller rättare sagt ölen misshandlas.
 
Toppen