Senaste nytt

Champagnetråden

MrDollar

Medlem
Hmm, bra fråga.
Kontrar med en lättare - vad kostar dem...? :)
Vi pratar höga priser nu. Hur stor är budgeten? :)

Aha okej... lägger noll fokus på årtal, dryck etc. När jag drack alkohol var det gamla Jack som gällde... Den kostade ca 300;- flaskan, osäker på årgången, och såhär i efterhand även osäker på smaken... :rolleyes:
Ja, det är Krug och Dompa som serveras ombord Singapore Airlines first. Det är dock 2008 och 2009 som serveras. Inte 1990 :)
 

Buffy

Medlem
Hej alla duktiga champagne konnässörer :)
Skulle behöva er hjälp, min kunskap kring "bubbel" sträcker sig till Champis, Pommac fungerar väl också, föredrar dock Champis.
Däremot är min syster utbildad sommelier och arbetar inom restaurangbranschen och allmänt intresserad av vin/champagne. Hon är född -90 och fyller således jämnt kommande år.

Kan någon här rekommendera en bra flaska jag kan köpa till henne som är från (årgång, säger man så?) 1990?
Finns annat än Champagne från 1990 att få tag på bolaget som kanske kan vara ett alternativ.
 
Hmm, bra fråga.
Kontrar med en lättare - vad kostar dem...? :)


Aha okej... lägger noll fokus på årtal, dryck etc. När jag drack alkohol var det gamla Jack som gällde... Den kostade ca 300;- flaskan, osäker på årgången, och såhär i efterhand även osäker på smaken... :rolleyes:
Kolla in t.ex. Champagne Treasures
De brukar ha ett väldigt trevligt urval o finns en hel del från 1990, tyvärr är ju danska kronan inte allt för fördelaktig nuförtiden dock.
 
Toppen