Senaste nytt

Champagne i SAS plus.

Det här har man ju redan frångått genom den officiella EBD-förmånen.

Du missar helt poängen, min vän. Eurobonus är en oerhört central del av SAS idag och man använder programmet/Att då någon gång göra det lilla extra kan aldrig vara fel.
@Agö jag är enig med dig, att detta är mycket viktig del i SAS marknadsföring, jag har givit bort 3 Guldkort varav 2 av dessa har flyget in nytt EBG på egenhand, skulle aldrig ha gjort det annars.
Det jag menade med att inte blanda ihop de olika kabinernas olika koncept är att servera det som ingår i respektive kabin, EBD är ju ett gränsfall att man får drycker gratis i den kabinklass där det skall betalas. Sedan kan man ju dra detta hur långt som helst, vilka skall få boka säten i förväg, när skall man få besöka Loungen, tillträdet till Fast Track, min åsikt är att dessa "förmåner" skall ingå oavsett vad man sitter i maskinen om man har status, detta blev nog lite OT.

Ja det har dom ju också gjort om man läser post #16 och #18 i denna tråd. Att man inte alltid får det får man dock acceptera. Jag har blivit nekad att dricka Mikkeller RAS 3 flighter på raken och det är bara att gilla läget.
Ja, men då är vi ju alla ombord. Själv upplever jag att just detta med att "gå den extra milen" inte är något som SAS gör särskilt ofta eller särskilt bra. Jag har t.ex. skrivit en liten rapport om en rödvitrandig gardin som beskriver denna ganska SAS-typiska inställning. Vem vet, kanske är det just den mjuka produkten och det där lilla glaset champagne som gör att en resenär väljer SAS även nästa gång?

Ja, men då är vi ju alla ombord. Själv upplever jag att just detta med att "gå den extra milen" inte är något som SAS gör särskilt ofta eller särskilt bra. Jag har t.ex. skrivit en liten rapport om en rödvitrandig gardin som beskriver denna ganska SAS-typiska inställning. Vem vet, kanske är det just den mjuka produkten och det där lilla glaset champagne som gör att en resenär väljer SAS även nästa gång?
På Longhaul (som denna tråd verkar handla om) så upplever jag åtminstone att man fått ganska mycket extra bara man frågat efter det. Har frågat efter att få glas-glas att dricka ut och det har inte varit några problem vid vissa tillfällen, när första rundan med drickavagnen kommer så får man nog nöja sig med plast dock.
BTW när får vi läsa om trolleyn? :)

Men det berodde väl mer på att vi var så otroligt trevliga, och mindre på EBD?
Eller att jag hade en i crew som jag åkte med helgen innan :)
Priceless när en av de yngre flygvärdinnorna undrade hur vi fått tag på den där glassen innan hon tänkt gå ut och erbjuda dom :)

• Gilla
Reactions: SFC
På vissa long haul kan de ha 50-60 EBD på vissa avgångar. Det blir en massa spring med champagneglas om alla skulle få champagne. Detta kan också vara en orsak att det är sällan man upplever att CC gör det där lilla extra. För gör man det för en så finns risken att man gör det för alla EBD.

Med det sagt, jag minns en long haul där jag frågade om jag kunde få chips när jag satt i Go. "hmm, javisst" svarade CC. När min kollega jämte frågade också fick även han chips. Jag hörde att personen bakom också frågade, då svarade CC "nej, han (och pekar på mig) är en oerhört viktig kund för oss, därför fick han chips". Perfekt agerat, inga sura miner och jag kände mig utvald.

Toppen