Senaste nytt

Champagne före start, SAS Business longhaul

Jag flög CPH-PVG igår och jag bad om Champagne innan start. Fick till svar: "We are not allowed to open up a bottle before take-off". Antar de inte är tillåtna av SAS då, för inte finns det väl en lag i Danmark som säger att man inte får servera alkohol innan take-off iaf? :)
johhenrik. Jag var ombord på SK997 CPH-PVG avgång 1825 den 10/1. Satt i ett K säte i C kabinen. Tranbär-apelsin-juice eller vatten före start. Trist. En tråkig förrätt med småräkor som simmat i en plastburk med saltlake på en oätlig minipajdeg. Men en ganska rolig purser. Kan det stämma?

Jag är helt imponerad av hur alkoholstinna alla är här.. En kall juice kan väl vara en fantastisk start på resan? Jag skulle iofs vilja ha lingondricka.

Precis. Kall druvjuice, något jäst, skulle passa utmärkt :)

OnT: sist jag flög TK i C erbjöds det enbart alkoholfria drinkar före avresa (min smakade hallonsoda, mycket god).

Ska med SK983 CPH-NRT i morgon - Tar med en egen liten Pickolo flaska tror jag så har jag fixat det innan start.

Precis vad jag gör för då kan jag välja sort själv. Ibland så blir det en stor flaska och då får "grannen" ta del. Sköter man det snyggt så funkar det.

Precis. Kall druvjuice, något jäst, skulle passa utmärkt :)

OnT: sist jag flög TK i C erbjöds det enbart alkoholfria drinkar före avresa (min smakade hallonsoda, mycket god).

På TK kan man be om annat, även om det som de har på brickan bara är vatten och lite olika juice etc.

johhenrik. Jag var ombord på SK997 CPH-PVG avgång 1825 den 10/1. Satt i ett K säte i C kabinen. Tranbär-apelsin-juice eller vatten före start. Trist. En tråkig förrätt med småräkor som simmat i en plastburk med saltlake på en oätlig minipajdeg. Men en ganska rolig purser. Kan det stämma?

Jag flög 9/1, men i övrigt så stämmer ju upplevelsen på pricken. Well, jag hade inte en rolig purser heller. :)

Är det IT som ligger efter? Om detta står kvar och jag flyger i C så kommer jag hävda min rätt :D
SAS Business - SAS

Mat och dryck på hög nivå. Vi välkomnar dig ombord med ett glas mousserande vin eller alkoholfritt alternativ redan före start. Därefter serverar vi en drink, tilltugg och så kan du reta din aptit genom att läsa vår 3-rätters meny. I SAS Business kan du alltid välja mellan tre olika varmrätter, därefter serveras ost och måltiden avslutas med dessert. Vinmenyn är utvald med stor omsorg och du kan se fram emot ett urval av högklassiga viner från några av världens ledande vinproducenter. Men det finns också en och annan överraskning som våra vinexperter har lyckats komma över i små kvantiteter.

För övrigt verka denna tråd vara släkt med denna?
http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/10757-champagne-i-sas-business-long-haul.html

Och på danska är det ännu bättre :D

Mad og drikkevarer på højt niveau. Vi byder dig velkommen ombord med et glas champagne eller et alkoholfrit alternativ allerede før start. Derefter serverer vi en drink og snacks, og derefter kan du skærpe din appetit ved at kigge i vores 3-retters menu. På SAS Business kan du altid vælge mellem tre forskellige varme retter, og derefter serveres ost samt en dessert. Vinmenuen er udvalgt med stor omhu, og du kan glæde dig over et udvalg af førsteklasses vine fra nogle af verdens førende vinproducenter. Men vi har også et par overraskelser, som det er lykkedes vores vineksperter at finde i små mængder.

SAS Business på interkontinentale ruter - SAS

Food and drink Start your journey with some bubbly. While we complete final pre-flight checks, relax with a glass of chilled champagne. Once in the air, we will serve you a cocktail and snack to stimulate your appetite. Next is the main event: a three-course dinner. Our chefs are masters at creating fine cuisine using influences from around Scandinavia, all tailor-made for dining in the clouds. After your appetizer, choose from three hot main dishes, followed by cheese and dessert. We offer a selection of excellent red and white wines from around the world, champagne, beer and soft drinks to match your choice of food, as well as mood.

Last edited:
Toppen