Senaste nytt

Champagne före start, SAS Business longhaul

Hur kan det vara olagligt när det går bra om man tar betalt? Jag har ju redan betalt högre pris för biljetten, för bl.a. mat m.m. Då borde det vara olagligt att sälja också.

"Fri sprit" är inte OK enligt svensk lag. Att du, indirekt, har betalat för den räknas inte, det är direkt betalning som krävs.

"Fri sprit" är inte OK enligt svensk lag. Att du, indirekt, har betalat för den räknas inte, det är direkt betalning som krävs.

Undrar om våra politiker också betalar "direkt" när dom blir "bjudna" ? Och hur är det egentligen i Almedalen där vin och öl flödar. Dom där reglerna gäller nog bara ibland och beroende på vem som är inblandade. Underlig moral.

Hur kan det vara olagligt när det går bra om man tar betalt? Jag har ju redan betalt högre pris för biljetten, för bl.a. mat m.m. Då borde det vara olagligt att sälja också.

SAS har liksom SJ utskänkningstillstånd och får sälja alkohol inrikes. Jag är inte jurist men jag har svårt att se hur ett sådant skulle vara förenligt med, i teorin, öppen bar med vin och öl på ett inrikesplan för pluspassagerare.

Just vad gäller alkohol innan take-off är det nog en så pass stor skattebesparing så man har gjort bedömningen att det ändå är så pass få som bara måste ha skumpa innan take-off och inte kan vänta till dom är i luften.

För mig kvittar det... Visst är det trevligt att få innan take-off, men det går lika bra att få det i luften. Jag hinner bli lika glad ändå... :)

Jag kan inte påstå att jag MÅSTE ha det innan take-off, men med tanke på att deras produkt faktiskt inte är i nästheten av vad alla anda erbjuder för samma penagar eller mindre till o med, så ptjaa... det blir inga pluss i min bok iaf. Jag flyger med dem 2 ggr per år för att få mitt fast track på Arlanda, men mer än så blir det inte, för jag får mer med andra för samma pengar.

Undrar om våra politiker också betalar "direkt" när dom blir "bjudna" ? Och hur är det egentligen i Almedalen där vin och öl flödar. Dom där reglerna gäller nog bara ibland och beroende på vem som är inblandade. Underlig moral.

Skulle tro att de flesta Almedalsevenemang och liknande tillställningar klassas som slutet sällskap och då gäller andra regler. Därav alla inbjudningslistor

Diskuterade det här med hotel och Club lounges i Sverige i den andra tråden, teorin att de kan bjuda på fri sprit är just att de räknas som slutna sällskap. Någon som vet nått mer om det.

Jag är helt imponerad av hur alkoholstinna alla är här.. En kall juice kan väl vara en fantastisk start på resan? Jag skulle iofs vilja ha lingondricka.

Toppen