Louis Perdrier var också vad som bjöds mellan ARN och MAN 6-8 juli. Visst förtar avsaknaden av champagne en del av exklusiviteten med att flyga i C, även om inte just champagnen för min del är helt avgörande. Nu var detta min första t&r med SK i C intra-EU, men jag har hyfsat omfattande erfarenhet av LH, LX och A3. Jämfört med LX och A3 (LH kan vi lämna utanför jämförelsen...) är avsaknaden av champagne inte den enda aspekten där SK halkar efter (förutsatt att mina flighter till och från MAN är representativa för SK:s produkt).
Servicen till och från MAN var helt ok, likaså kvaliteten på maten. På en del punkter når dock SK inte riktigt ända fram. Ingen pre-flight-drink (inte ens vatten som med LX, vilket kan vara nog så trevligt i en varm kabin), ingen middagsmeny och inga middagsalternativ (det fanns en kötträtt som helt sonika ställdes fram). Något som A3 gör väldigt bra är serveringen, där man i C erbjuds en rätt åt gången och kan avnjuta dessa i sitt eget tempo. Det känns onekligen mer "premium" än att få en fullspäckad bricka med allt från förrätt till ostar och kaffekopp, och kostar förmodligen inte heller så mycket mer (i vart fall inte när antalet C-pax är så litet som det oftast är med både A3 och SK).