Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Man skal vogte sig, der er flere "luksus økonomi" produkter med SU:
PREMIUM-Comfort, PREMIUM-Economy, Comfort Class, Space+, Enhanced Comfort seats. De sidste to kategorier er de facto blot exit sæder der sælges for 50 EUR (longhaul). De første tre er de samme (?) og ganske glimrende produkter hvor maden kommer fra business class og der serveres med dug, stålbestik og glas lavet af.....glas
Det är att man kan välja platser vid nödutgång mot betalning, så det är inte uppgradering på riktigt.

Space+ | Aeroflot

Vänner,
Alltid till er tjänst, 24/7. Frågor, tveka inte, kontakta mig!...
Johan! Godt at se at du rører på dig!
Kan du klargøre lidt om Space+ og om hvordan vi fattige Skandinaver får mest for pengene når vi rejser med med det genrejste Aeroflot...? Jeg foretrækker diskussionerne her på forum (maaske en anden tråd?)
Selv er jeg betaget af Aeroflot og jeres vilje til at forbedre....Fra SE-Asia er Aeroflot ofte langt det billigste til EU uden at være LCC (selv om flere ruter er tørre grundet en (for?) stærk vilje for russiske medborgere til at gå over stregen).

Hej pep!
Space+ är produktnamnet för "enhanced seat comfort", eg. stolar med mer benutrymme (nödutgång) säljs mot en avgift, "kort distans" från Norden €15 och €50 på "lång distans".
Detailed terms of the ‘Space +’ service provision | Aeroflot
Här finner du placeringen av Space+ stolarna ombord på de olika flygplanstyperna.
Схема посадочных мест | Аэрофлот
Aeroflot erbjuder alltid alkohol på samtliga av sina flygningar, med undantag i Economy Class till Thailand och Kuba, på grund av dessa destinationers karaktär och att vi erhöll ett flertal synpunkter från barnfamiljer och äldre att man önskade lugn och ro ombord.
Vi valde därför att ej längre servera alkoholhaltiga drycker, då vi alltid prioriterar säkerhet, lugn och ro ombord.

Vänlig hälsning,
Johan Magnus Eriksson
Regional Sales Manager
Scandinavia and Finland
Aeroflot Russian Airlines a SKYTRAX 4-Star Airline
1920x591-Skytrax-3.jpg

Jag har en strecka bokad med United i economy på en inrikesflight (SFO-SEA). Någon som vet om det går att göra en cash-upgrade till Eco. Plus eller First innan avresan, dvs inte vid disken?

tack, det ska bli intressant och se vad som dyker upp! Jag ser att jag kan uppgradera till plus på Uniteds hemsida för 49 dollar, men det verkar inte innebära annat än att få sitta på en annan rad och få gratis kaffe.
Korrekt, deras Eco plus är bara det. Platserna har dock lite mer benutrymme, så med långa ben kan det absolut vara värt det.

Priserna har gått upp nu för cash upgrade mellan t ex Y -> C på SAS, kostar 4000kr enkel.

trodde enbart det var på Plusgrade men tydligen cash upgrade med :-(

Det verkar helt enkelt som att de har bra fart på sina uppgraderingar så de kan höja priserna. Kul för SAS, kul för mig som aktieägare, dåligt för mig som resenär. :)

Toppen