Senaste nytt

Cancellerat flyg på bokad Star Alliance award trip med 2-4-1 - hur "söka" nu?

Jag gav upp, det kändes helt omöjligt. Jag får göra ett nytt försök med Sky, men jäklar vad svårt det är att hitta bra biljetter inom Europa som utgår från Göteborg.

Otroligt svårt, hittar knappt tillgänlighet med KLM eller AirFrance gav upp med min bokning och tog från Köpenhamn.
Verkligen. Jag har haft en förkärlek för korta Weekends sydost (älskar Budapest, Prag, Bukarest etc) och det har funkar så jäkla smidigt med Star Alliance att åka morgonflyg ut över en långweekend och sen hem tidig eftermiddag. Har funnits massor med options med LOT, Swiss, Austrian etc. Nu är det ju bara att glömma den delen av Europa för award fares. :/

Vol

Verkligen. Jag har haft en förkärlek för korta Weekends sydost (älskar Budapest, Prag, Bukarest etc) och det har funkar så jäkla smidigt med Star Alliance att åka morgonflyg ut över en långweekend och sen hem tidig eftermiddag. Har funnits massor med options med LOT, Swiss, Austrian etc. Nu är det ju bara att glömma den delen av Europa för award fares. :/

Vol
Men får ju hoppas att nu när SAS inte behöver "leka snällt" med sina ex-allianspartners så börjar man erbjuda egna flyg till dessa orter, om det nu finns underlag för dem.

Jag har haft en förkärlek för korta Weekends sydost (älskar Budapest, Prag, Bukarest etc)

Även om detta inte matchar varken dessa länder eller tidpunkt (du skulle åka i april väl?) så kanske du kan hitta någon trevlig resa "lite österut" i dagens julkalender hos SAS med 50% poängrabatt på resor till bland annat Polen (dock resa senast 31 mars).

Kan dela med mig av min eftarenhet:

Har en bokning från Asien med LH till FRA och sedan vidare med OS till VIE. FRA-VIE blev inställt, vilket jag insåg när jag gick in och tittade på min bokning i LH-appen. Då fanns redan ett förslag på ombokning till ett nytt flyg ca 1 timme senare. Några andra förslag gick inte att välja med chatboten. Dagen efter fick jag mail om inställt flyg från SAS och samtidigt en ny biljett med det senare flyget inlagt. Nu står ingenting om inställt flyg i bokningen längre.

Nya flyget funkar okej för mig, så blir nog att jag får nöja mig med det, även om min anslutning vidare från VIE (på separat biljett) blir en timme kortare än jag hade önskat.

Skapade förresten denna tråden där jag hoppas vi kan samla lite fina award rutter från Göteborg med Sky nu när det blivit klurigare. Jag kanske är lite egen av mig som "slösar" mina poäng på business inom Europa men med små barn etc är det svårt för mig att åka på längre rutter än 2-3 dagar i stöten vilket gjort att det blivit vääääldigt många weekends runt om i Europa där jag senaste 10 åren siktat in mig på Austrian/Swiss för att få en lite guldkantad upplevelse.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen