Senaste nytt

Cancellerad AWARD Singapore Airlines

Alf

Medlem
Stå på dej, har du allt på en bokning bör det bolag som ändrar någon tid se till att hela anslutningen fungerar. Det är så himla ansvarslöst att göra på detta sättet. Eftersom resan är med Singapore hela vägen på utresan borde det inte vara så svårt att ändra så att det blir en godkänd anslutning. Finns det inga award platser får dom väl ta en av de ordinareie platserna. Hur svårt skall det vara för ett flygbolag som förfogar över sina egna platser. Stå på dej, det är ett problem för Singapore Airlines att lösa.
 

flum

Medlem
Japp allt är på en bokning.

OK tack för svar, så det gäller alltså att ligga på Singapore och helt enkelt hoppas de vill lösa det åt oss, och att de bör göra det enligt EU förordningen EU 261/2004, paragraf 3:3?
Sen att de lägger till ett segment och ber SAS biljettera om våra biljetter?

Vad händer om vi inte agerar alls och bara dyker upp på Arlanda, de kan väl rimligtvis inte bara avboka biljetter på eget initiativ. Men känns ju som en rätt så riskabel lösning med två barn, resplaner m.m.
Ni har ju blivit informerade om ändringen och svarat på det. Så att bara dyka upp är nog ingen bra ide.

Detta är ett typexempel på när man hamnar i limbo mellan olika parter som skyller på varandra. Hoppas verkligen att detta löser sig för er men ha inte allt för stora förhoppningar. Sannolikheten är stor att ni får välja mellan att flyga till singapore alternativt avboka resan.
 

Transit

Medlem
De var denna gång lite mer samarbetsvilliga, och föreslog att Eurobonus / SAS sätter mig på waitinglist på en senare flight, så skulle de få HQ att försöka pusha igenom biljetterna. Återigen ingen konfirmerad lösning enbart lite lösa indikationer på att det kanske går att lösa.

Ringde därefter SAS (AMEX Tallin) och förklarade vad Singapore presenterade som lösning.
Deras kommentar var att det går ej, de kan inte sätta biljetter på waitinglist utan de måste ringa Tallin och på det sättet lösa det.

Ringde tillbaka till Singapore och berättade att deras lösning ej fungerade, och de måste ringa upp SAS (Amex Tallin).
Singapore var frågande till detta, men sa att de skulle ringa upp dem.

Nu känns det väldigt uppe i luften bara, Maria (kan bara förnamnet) på Singapore har varit väldigt hjälpsam, men vet ej riktigt vad som händer och har väl inte så store förhoppningar men skam den som ger sig.

/T
 

MartinH

Medlem
Har ni kollat om det finns platser till Melbourne/Brisbane/Adelaide/Canberra på ert datum? Är ju inte optimalt såklart, men ni kommer i alla fall närmare Sydney?
 

Dr. Miles

Expert
De var denna gång lite mer samarbetsvilliga, och föreslog att Eurobonus / SAS sätter mig på waitinglist på en senare flight, så skulle de få HQ att försöka pusha igenom biljetterna. Återigen ingen konfirmerad lösning enbart lite lösa indikationer på att det kanske går att lösa.

Ringde därefter SAS (AMEX Tallin) och förklarade vad Singapore presenterade som lösning.
Deras kommentar var att det går ej, de kan inte sätta biljetter på waitinglist utan de måste ringa Tallin och på det sättet lösa det.

Ringde tillbaka till Singapore och berättade att deras lösning ej fungerade, och de måste ringa upp SAS (Amex Tallin).
Singapore var frågande till detta, men sa att de skulle ringa upp dem.

Nu känns det väldigt uppe i luften bara, Maria (kan bara förnamnet) på Singapore har varit väldigt hjälpsam, men vet ej riktigt vad som händer och har väl inte så store förhoppningar men skam den som ger sig.

/T
Det är kanske inte helt liknande situation men jag hade likadant problem när det blev tidtabellsändring.
[Case] Ombokning av bmi bonusresa efter tidtabellsändring | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om det skulle fungera likadant för dig, du kan be Singapore Airlines att lägga till de flighterna som de anser att du ska ha waiting list i bokningen och sedan ringer du till Tallinn och be dem att köra re-issue (biljettera).
Men jag misstänker att Tallinn inte kan göra re-issue så länge alla platser inte är bekräftade.
 

henke12

Medlem
Det är kanske inte helt liknande situation men jag hade likadant problem när det blev tidtabellsändring.
[Case] Ombokning av bmi bonusresa efter tidtabellsändring | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om det skulle fungera likadant för dig, du kan be Singapore Airlines att lägga till de flighterna som de anser att du ska ha waiting list i bokningen och sedan ringer du till Tallinn och be dem att köra re-issue (biljettera).
Men jag misstänker att Tallinn inte kan göra re-issue så länge alla platser inte är bekräftade.
Stämmer
Man kan inte biljetterna om ett segment endast är HL (waiting list)
Inget som hindrar att ha flera flygningar på HL dock och samtidigt ha en annan flygning som HK (bekräftad plats)
 

Transit

Medlem
HURRA!
Fick ett nytt automatiserat mejl från sas gällande schemaändring på denna bokning.

Min första tanke var att detta går nog ut tills MCT i Singapore är löst, något jag ej trodde det var (hade enbart tittat lite kort i sasappen under helgen).
Men till min förvåning när jag tittar på SAS hemsida, vi är nu ombokade på en senare flight med Singapore Airlines som vi hinner med :)
Maria på Singapore airlines kirrade biffen!
Tack för tipsen av er alla, det har varit hjälpsamt att kunna stå på sig lite med mer info då andra gått igenom liknande saker, inte helt enkelt där det är många parter inblandade...

Återigen, tack för snabba råd kring detta!

/T
 

palmen

Moderator
HURRA!
Fick ett nytt automatiserat mejl från sas gällande schemaändring på denna bokning.

Min första tanke var att detta går nog ut tills MCT i Singapore är löst, något jag ej trodde det var (hade enbart tittat lite kort i sasappen under helgen).
Men till min förvåning när jag tittar på SAS hemsida, vi är nu ombokade på en senare flight med Singapore Airlines som vi hinner med :)
Maria på Singapore airlines kirrade biffen!
Tack för tipsen av er alla, det har varit hjälpsamt att kunna stå på sig lite med mer info då andra gått igenom liknande saker, inte helt enkelt där det är många parter inblandade...

Återigen, tack för snabba råd kring detta!

/T
Skönt att det löste sig för er!
 

flum

Medlem
HURRA!
Fick ett nytt automatiserat mejl från sas gällande schemaändring på denna bokning.

Min första tanke var att detta går nog ut tills MCT i Singapore är löst, något jag ej trodde det var (hade enbart tittat lite kort i sasappen under helgen).
Men till min förvåning när jag tittar på SAS hemsida, vi är nu ombokade på en senare flight med Singapore Airlines som vi hinner med :)
Maria på Singapore airlines kirrade biffen!
Tack för tipsen av er alla, det har varit hjälpsamt att kunna stå på sig lite med mer info då andra gått igenom liknande saker, inte helt enkelt där det är många parter inblandade...

Återigen, tack för snabba råd kring detta!

/T
Härligt, skönt att det gick bra!
 
Toppen