Senaste nytt

Buy miles: United Mileage Plus rea

Det går inte så fort som jag trodde alltså. Fast iofs har det inte gått en dag i USA än.

Jag läste som hastigast, men förstod inte, vad händer om jag handlar nu? Kommer jag att få den max-bonus som uppnås eller får jag det som gäller exakt när jag handlar?

Kan aldrig tänka mig något annat än det jag markerat ovan.

Amerikanerna är fortfarande på jobbet men det är en intressant siffra ändå. Jag vet inte egentligen vad jag hade förväntat mig men nog borde fler köpa poäng? Det är lätt att få en annan bild av hur många som handlar poäng men tänk om det är vi och ett par tusen på FT som köper? Ingen folkrörelse direkt...

Anledning till att det inte är någon rush är ju som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att detta inte är ett sånt fantastiskt erbjudande. Erbjudandet med max 40% rabatt i somras var bättre = USD 22,58 per 1,000 miles. Om man kommer upp i den maximala bonusen i detta erbjudande, alltså 60% fler miles, så blir priset per 1,000 miles USD 23,52, alltså USD 0.94 dyrare än erbjudandet i somras. I alla priserna ingår sales taxen om 7.5%.

Får man fråga dig som storköpare av UA, vad använder du dem till för att maximera value?
Jag köpte dem med bara ett syfte - att få flyga LH F och pröva FCT! Så ingen direkt maximering av värdet. Använde dem i FRA-BKK-FRA fast vid två olika tillfällen. Smidigt att kombinera med AA-miles iom att båda tillåter enkelresor.

Toppen