Senaste nytt

Buy miles: United Mileage Plus rea

Dr. Miles

Expert
Jag vill höra vad Dr. Miles säger om denna rea innan jag slår till :)
Om du har någon specifik bonusresor som du tänker att använda (t ex Japan-Söderhavet bonusresa), det är en bra deal.

Följande routing kan du flyga i First/Business class för 70.000 UA miles t/r och ha en stopover någonstans på vägen.
  • Tokyo-Bangkok: THAI/United First
  • Bangkok-Sydney: THAI First
  • Sydney-Auckland: Air New Zealand Business
  • Auckland-Papeete: Air New Zealand Business

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Inköpskostnaden av 70.000 UA miles är ca 10.000 SEK. Skatter för en sådan resa är ca 100 USD.
Alltså ca 11.000 SEK inkl. skatter i First class resa mellan Japan och Söderhavet.

Det som är mycket användbart med United miles är att man kan ändra bokning EFTER man har påbörjat din bonusresa.
Du måste dock ändra minst 24 timmar innan flightens planerad avgångstid.
Om du ändrar en THAI flight till en THAI flight på samma sträcka, behöver du inte betala avgift.
(Du måste betala Quick issue fee för flighten som sker inom 21 dagar från ändringstillfället, ifall du inte är United Mileage Plus 1K. Rabatt finns för andra statusmedlemmar)
 

jumbooze

Medlem
Purchase award miles now and save up to 30%.
Kan vara riktad kampanj.

Buying MileagePlus® award miles for less is a beautiful thing, and now is the perfect time to start planning your next getaway. For a limited time, save up to 30% on miles you can use toward award travel to more than 1,350 destinations with United or our Star Alliance™ member airlines.

Hurry, this offer expires at 11:59 p.m. CDT on 8 April 2013.
 

jumbooze

Medlem
Sen tycker jag 30% är lite snålt, 40% var ju lite bättre men inte "bra" kan ju vara om man ska åka Japan->Oceanien men annars som för mig så är det en dealbreaker just nu att HKG inte tillhör Mainland china utan är i dyrare zone.

Men det klart är man i BKK så är det ju bra att HKG är i samma zone.
You loose some you win some :D
 

Dr. Miles

Expert
Sen tycker jag 30% är lite snålt, 40% var ju lite bättre men inte "bra" kan ju vara om man ska åka Japan->Oceanien men annars som för mig så är det en dealbreaker just nu att HKG inte tillhör Mainland china utan är i dyrare zone.

Men det klart är man i BKK så är det ju bra att HKG är i samma zone.
You loose some you win some :D
Jag bokade en gång Hong Kong-Singapore-Denpasar t/r i Business class för min vän i Hong Kong.
Det kostade 35.000 UA miles + 311 HKD + 200 HKD (avgift).

Han kunde inte få stopover i Singapore för att det var bonusresa inom en och samma zon men jag lyckades att klämma runt 20 timmars transfer i Singapore i båda riktning.
 

Yekermo

Medlem
Är det någon här som har erfarenhet av hur snabbt United postar poängen om man köper? Står "up to 48h" på deras sajt och det är ju faaaasligt lång tid i en poängjunkies värld :)
 

Yekermo

Medlem
Jag har nu lärt mig två viktiga saker om Uniteds program; 1) Se till att köpa dina miles i tid. De 48h de skriver om i sin FAQ att man ska reservera för att milesen ska posta är "for real", mina tog 38h. 2) Att boka biljetter som inte är United för avresa samma dag är ingen höjdare, mina hann inte biljetteras och jag fick ta morgondagens flyg istället. Pratade sedan med supporten och de sa att åtminstone 24h innan avgång bör man reservera biljetterna, gärna lite mer.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan inte posta länken för att det är personligt men Buy miles kampanj med upp till 35% rabatt pågår fram till 2013-JUN-28.

Screenshot20130626_3.png

Köp av 80.000 miles (som behövs för Japan-Söderhavet T/R i Business class för två personer) kostar 1.956,50 USD (ca 13.200 SEK).
 
Toppen