Senaste nytt

BusinessClass.se på Farnborough International Airshow – 14-15 Juli 2012

BusinessClass.se på Farnborough 2012

• Total voters
    35
Status
Stängd för vidare inlägg.
Normalt går det ju bra. Frågan är bara om det råder särskilda landningsbestämmelser under mässan. :)

Last edited:
För att vara medveten resenär, bokar man British Airways Club Europe T/R till London för ca 2.500 SEK inkl. skatter. Eller hur? ;)

eller Lufthansa Private Jet om vi är många? :cool:

eller CKG-HEL-LHR för min del... snäppet dyrare än 2.500 SEK misstänker jag men Finnair kanske har awardstolar tillgängliga... ;-)

eller CKG-HEL-LHR för min del... snäppet dyrare än 2.500 SEK misstänker jag men Finnair kanske har awardstolar tillgängliga... ;-)

Det beror på vilket flygbonusprogram du använder dina poäng/miles ifrån, men som medveten resenär skulle jag välja då:

CKG-HEL-LHR // GOT-HEL-CKG
sedan köper en separat biljett mellan LON-GOT.

Om du flyger hem LHR-HEL-CKG utan stopover, behöver du betala ganska saftig UK APD.
Det kostar 75 GBP i ekonomiklass och 150 GBP i Business class för London - Chongqing.

Men inom Europa kostar UK APD bara 10 GBP i ekonomiklass och 20 GBP i Business class.

Last edited:
Det beror på vilket flygbonusprogram du använder dina poäng/miles ifrån, men som medveten resenär väljer jag då:

CKG-HEL-LHR // GOT-HEL-CKG
sedan köper en separat biljett mellan LON-GOT.

Om du flyger hem LHR-HEL-CKG utan stopover, behöver du betala ganska saftig UK APD.
Det kostar 75 GBP i ekonomiklass och 150 GBP i Business class för London - Chongqing.

Men inom Europa kostar UK APD bara 10 GBP i ekonomiklass och 20 GBP i Business class.

Tack för tipset, har fortfarande en bit som medvetslös kvar innan allt har fallit på plats. :)
Det blir att använda upp lite Finnairpoäng tror jag...

Hur ska vi lägga upp detta?

1. En huvudgrupp flyger över gemensamt och träffas på Arlanda. Avresa fredag eftermiddag.
2. Det står alla fritt att hitta egna rutter/bolag och träffas i London.
3. Vi försöker bo i närheten av varandra (samma hotell?)
4. Vi samlas på Waterloo Station och åker tåget ut till flygshowen på lördag morgon, tidigt. Ca 40 min tågfärd.
5. Middag lördag kväll.
6. Fritid i London alt andra dag på mässan.
7. Hemresa söndag eftermiddag/kväll.

Dessa flygplan flög förra gången:
Farnborough 2012 | Flying Display Aircraft

Dessa flygplan fanns att titta närmare på marken:
Farnborough 2012 | Static Aircraft Listing

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen