FRA Senator Lounge. Försenad 30 minuter från BER. Enligt kapten var det åskväder i Centraleuropa som skapat förseningar på många flygplatser. Planet till GOT är också försenat så det blir en timma i loungen.
Loungehopping på Landvetter! Bokade en bonusresa ARN-CPH och alternativet ARN-GOT-CPH hade bäst tider. Finns det (minst) två lounger (som man kommer in i) går det ju att loungehoppa.
SAS Lounge: mycket lugnt och glest befolkad (men kanske inte oväntat mitt på dagen en lördag), matalternativen är tomatsoppa och sallad (inkl kyckling och tofu). Öl och generiskt rött/vitt vin finns.
Det kanske är orättvist att jämföra med guldloungen på ARN, men jag kom att tänka på den gamla hejarklacksramsan ”Ni har ingen tunnelbana!” som i det här fallet blir ”Ni har ingen glassmaskin!”
(Bild från Arlanda)
Därefter Menzies (f.d. Vinga) som både bytt namn och byggts om sedan jag var här senast. Klart mer folk, ungefär halvfullt, men ganska lugnt ändå. Lite bättre snacks- och matalternativ, bygg-själv hamburgare och fetaostsallad. Utöver vin och öl på kran finns även några spritalternativ (sig inget sådant hos SAS). Menzies vinner jämförelsen i mitt tycke.