Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

Hej från Delta skyclub ORD. Jag trodde att detta dels skulle vara ett grått litet krypin, dels att personalen skulle försöka fösa över mig till SAS-loungen istället. Inget kunde vara mer fel.

Välkomnad med öppna armar, och de var vana att se SAS-boardingkort. Loungen är gigantisk, och så här två timmar före SAS-avgången är den max 20% full, förmodligen mindre. Stora fönster ut mot plattan. Två (!) bemannade barer. Bra blandning av olika sittalternativ. Jag testade två av ee fyra varmrätterna, med beröm godkänt. Drinkarna är enligt amerikansk standard, dvs hälften sprit, hälften is och några droppar groggvirke som "garnering".

Fyra enorma duschrum, perfekt inför en sen långflygning.

Allt är inte skit med skyteam, som vissa verkar tro.

20250323_191344.JPG

20250323_185702.JPG

20250323_183542.JPG

Hälsningar från Lufthansa Business Lounge på T2 Heathrow. Mycket bättre utbud och bättre lokal än Plaza Premium.

Har haft en bedrövlig nedgradering från Emirates reward business till köpt ekonomi pga vad jag förmodar är dåligt arbete från SAS kundtjänst. Men nu är det toppen här i loungen.

Attachments

• IMG_5469.jpeg
    IMG_5469.jpeg
    329,3 KB · Visningar: 43
Last edited:
Hej från LOT guld loungen i Warszawa.
Det är fräscht här nu efter renoveringen.
Jag blev försenad från Göteborg och missade anslutningen till Tallinn jag blir över 4 timmar försenad till Tallinn. För nog kompensation för det. Är det 400 euro? Jag fick även en restaurang voucher på 55 zloty.
Men frukosten i loungen är helt ok
image.jpg

Toppen