Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon från Stavanger/Sola. På väg mot en weekend i Frankfurt för att säkra guldkorten. Trots en lång flygkarriär har jag aldrig varit inne i själva stan, kan bli spännande (?).

20241116_112756.JPG

Hej igen då, från American Express Lounge by Pontus Frithiof, ARN T5. Dagens soppa var potatis- och purjolöksdito, ser lite dassig ut men den var smakrik och god. Laxen smakade bra. Så även Nespolino-Chardonnay, som jag inte visste fanns, väldigt novis på vita viner men ibland måste man ju vara och nosa på gränsen till bekvämlighetszonen.

Planen är att boarda LH2415 mot MUC om en stund, resan är lite av en segment run för att förlänga Senator-statusen.
d013d21998900c5079e58fe31896b0c6.jpg
2d5eca7b0223564d05e163ff6926bea6.jpg

Hälsningar från SAS Guldlounge CPH. Det behövs bra kaffe när man har diamantfeber eftersom jag är nära att kliva över gränsen inom kort. Men har ingen plan på vad som händer efter det eller om det finns någon motivering egentligen att jaga in ett diamant som jag gjort - då det är i stort sett ingen skillnad mot guld. Så tack till dagens barista i CPH!

Hälsningar från SAS Guldlounge CPH. Det behövs bra kaffe när man har diamantfeber eftersom jag är nära att kliva över gränsen inom kort. Men har ingen plan på vad som händer efter det eller om det finns någon motivering egentligen att jaga in ett diamant som jag gjort - då det är i stort sett ingen skillnad mot guld. Så tack till dagens barista i CPH!
Med Diamant så kan du lyxa med gratis fest-dryck ombord, och arrival-barista om du känner för det.

Det är därför jag gör ”det här”. Jag tänker att kostnaden tjänas in rätt så snabbt (eller inte). Men man kan inbilla sig det iallafall varje gång man beställer in något ”gratis” från vagnen eller CPH-baristan
”Byta flyg samma dag” kan också vara värdefullt?
Men ja, i allmänhet är EBD förmånerna utöver de man får som Guld ganska tunna.

”Byta flyg samma dag” kan också vara värdefullt?
Men ja, i allmänhet är EBD förmånerna utöver de man får som Guld ganska tunna.
Ja det är det absolut och visst kan det ge lite extra guldkant. Men jag reser/flyger alltid privat och ingenting överhuvudtaget i jobbet. Därför får jag sällan behov av att byta avgång. Men självklart är det en bekvämlighet. Nu i KLM Crown Lounge AMS innan det är dags för returen till ARN via CPH

Guten Tag aus Lufthansa Senator Lounge MUC G gates. Rätt lugnt här i eftermiddag, gott om lediga sittplatser även om denna lounge inte är så stor till ytan.

Färden går strax vidare mot CGN (Köln/Bonn flygplats), samma väg tillbaka imorgon även om jag bara behöver dagens två legs för att fullborda statusmatch/-förlängning.

Begår helgerån på min egna gastronomiska trosuppfattning i AirFrance Saolon CDG 2F. Alla vettiga kulinarer vet att Etienne Dupont i Victot-Pontfol är kungen av Calvados. Men ett begynnande halsont behöver släckas med vad som finns här. Drouin=hostmedicin Tur jag grundade med två glas Pommery innan så skiten landar mjukt.
b5e8964f7289e9ad851615c0c8d5b659.jpg

Guten Morgen aus The Lounge, CGN T1.

Det gick fint att komma in med LH ekonomibiljett och Senator, annars hade jag kunnat använda Priority Pass.

Salami, skinka och ost, bröd (nån slags fralla och croissanter, även mini-donuts och andra små sötebröd), äggröra, potatiskroketter, pannkakor. Kaffemaskin, en veteöl och Gaffel Kölsch, några olika viner samt standardutbud i spritbuffén.

Lugnt såhär dags en söndagsmorgon, ett 15-tal resenärer i en ganska luftig lounge som ligger i en rund formation innanför en slinga med C-gater.
20241117_075305.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen