Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från Luxairs lounge i Luxemburg, som också verkar vara flygplatsens enda, för även BA använder den. LUX-LHR-ARN väntar. Hoppas dimman inte ställer till det.
IMG_7156.jpeg

a26059cbab23243057b78db2274402cb.jpg

Hälsar från Plaza Premium Lounge på LHR T4. Faktiskt en rätt trevlig lounge. Det är många nyheter för min del idag. Första gången jag flyger från T4 här. Väntar på min första flygning med Kenya Airways KQ101 till Nairobi. Första bonusbokningen sedan SAS alliansbyte. Imorgon ska jag tillbringa 7 timmar på Nairobis flygplats innan jag tillslut åker vidare till Seychellerna för att lösa av @JonasC. Ser fram emot två veckor med värme så batterierna laddas inför vintern. Fortsatt trevlig söndag!

Hälsningar från LHR T5 Galleries First, en kär gammal vän för alla Oneworld Emerslds. Det var ett tag sedan jag var här sist, för de senaste gångerna jag besökt öarna har det blivit SAS hem. BA har hunnit genomföra en liten ”refurbishment”, som jag vagt minns att jag läst på HfP om. Bl.a. har elförsörjningen vid vissa bord anpassats till samtiden, vilket behövdes!
IMG_7158.jpeg

ff245cf341b00c89bce5e523f648f078.jpg

God morgon från ett regnigt Nairobi. Sitter i Kenya Airways Pride lounge i terminal 1. Efter en trevlig flygning och god, om än kort, natts sömn har här ätits frukost. Väntar på KQ250 som om lite drygt fyra timmar tar mig vidare. Trevlig måndag!

Ser inte så dumt ut..;)
Vill dock minnas att det inte erbjöds alkohol ombord när jag flög med Malaysia Airlines senast (kan i och för sig varit inrikes). Bra att det finns i loungen..
Till Bali fanns det öl vin och whisky och kanske mer i ekonomiklass. Fast på flyg som är kortare än 3 timmar på tidtabellen finns det mindre. Jag tror att det finns öl från KL till Bangkok

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen