Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buenos días de Sala VIP AGP.

Min jobbabortifrån-vecka är slut för den här gången och jag avser att åka hem till ARN via GOT (!), men först frukost med kaffe och skinksmörgås samt ost och spansk omelett.
dd7fa91b187d1e2c4c7ad1b09979159f.jpg

Hälsningar från Air Seychelles Valle de Mai Premium Lounge på Mahé. Dags att resa hem efter två fantastiska veckor i detta öparadis. Nu väntar en kort och smidig resa hem med Ethiopian Airlines i business class hela vägen via Addis Ababa (ett stopp). Ingen lätt rutt att få till med poäng, men dessa bokades i samma ögonblick som de släpptes för drygt 11 månader sedan. Detta markerar även sista gången man flyger med Star Alliance på EuroBonuspoäng.

Hej från SAS Lounge GOT. Gulaschsoppa med bröd och ost, salladsbuffé med bl a räkor, de vanliga dryckerna. Funkar! Det är väl en 20% lediga sittplatser denna lördagseftermiddag i november.

Edit: Det var passkontroll från Spanien. Jag ställde mig förstås i fel kö. "EU Passports" visade sig ha bara en lucka öppen medan "All Passports" hade två. I båda de andra tog varje besökare i genomsnitt uppskattningsvis 15 sekunder medan det i min enda tog minst 25 sekunder för samtliga framför mig.

Last edited:
Ethiopian Cloud 9 Lounge Addis Ababa. Här har de ryckt upp sig ordentligt på mat och dryckessidan. Serveras numera champagne här (Pommery). En klar förbättring mot tidigare.

Väntar på ET714 till Stockholm. Bönar och ber till övergudarna att det INTE blir en gammal skrothög utan lie-flat stolar.

Nån som har kolla på duscharna i loungen på CPH. Brukar det vara kö? Aldrig använt dom själv. Gäller vid runt lunch 11-12 tiden en vardag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen