Businessclass.se loungen 2024

doc skrev:Hälsar från splitternya Finnair Platinum Corner på Helsingfors flygplats i Schengen-området. Ett fint exempel på hur Finnair fortsätter utveckla sitt erbjudande på ett positivt sätt. Helt klart ett enormt luft från gamla Schengen-loungen som var överbefolkad. Här är lugnt och skönt, gott om sittplatser och där finns duschrum att boka. Passar på att dricka svartvinbärsbladsbubbel som jag inte druckit sedan innan pandemin. Matutbudet är lite tråkigt om något negativt ska sägas, men man kan inte få allt.Klicka för att utvidga...
Svart ?

Riga airport lounge
20240804_121701-jpg.155725

Hej från United Polaris Dulles.

Jäkligt bra burgare och mat.. Men kaos med Lufthansa. Så många inställda flyg och vi blev 1 dag försenade...

20240804_140237-jpg.155744

20240804_140546-jpg.155746

Tomt i restaurangen..

Kimmen00 skrev:Hej från United Polaris Dulles.Jäkligt bra burgare och mat.. Men kaos med Lufthansa. Så många inställda flyg och vi blev 1 dag försenade...Klicka för att utvidga...
Såg att det var inställt flera dagar i rad. Fick ni någon förklaring till varför? Är nyfiken eftersom jag själv ska flyga IAD-FRA om några dagar.

JPE skrev:Såg att det var inställt flera dagar i rad. Fick ni någon förklaring till varför? Är nyfiken eftersom jag själv ska flyga IAD-FRA om några dagar.Klicka för att utvidga...
Även BOS-FRA varit inställd flera dagar i rad.

Crewbrist eller flygplanfel gissar jag på!

1722837352164-png.155753

JPE skrev:Såg att det var inställt flera dagar i rad. Fick ni någon förklaring till varför? Är nyfiken eftersom jag själv ska flyga IAD-FRA om några dagar.Klicka för att utvidga...
Nej.. Läste på flyertalk.com att det verkar vara brist på maskiner. Otroligt mkt strul med underbemanning vid check in och gigantiska köer för folk som skulle ha Hotel/taxivouchers, bli ombonade etc.

Sir Karlsson skrev:Nu Prosecco hos United tyvärr ingen champagne i sikte dock bättre mat än hos SIN.Klicka för att utvidga...
Plötsligt spelar det mycket mindre roll att SAS lämnar Star Alliance och den enda lounge på LHR T2 man kommer in i som SAS-resenär är Lufthansa Business Lounge från 1 sep. Club United var ju den enda *A Gold-loungen med champagne!

Goddag från Plaza Premium Lounge på CGK. Nästa flight är BR238 mot TPE med B777-300ER. Sista chansen att testa EvaAir award på en biljett utställd av SAS.

img_3185-jpeg.155793

Loungen erbjuder även massage för en liten slant

img_3184-jpeg.155794

Hej från SilverKris loungen i TPE. Nästa flight TG633 mot BKK. Var nyligen på Plaza Premium loungen vid B gates dit pax hänvisas om man flyger med TG, men den loungen var mörk och ganska tråkig. SilverKris känns luftigare och är framförallt inte lika nedkyld som den förra.

img_3233-jpeg.155810

Back