Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läget har förvärrats i ANA Lounge på LIS. Duktigt med folk och vissa inte bara vet längre var de ska hitta sittplats utan funderar även på var de skall stå.

Samtlig alkohol beställs i baren här vilket nu lett till kö om ca 10 pers. Self pour hade kanske varit bra här?

Fint att de även har en Platinum Corner lounge här på HEL non Schengen. Kom inte in pga endast Sapphire, men blir kul att höra hur denna är så småningom. De bekräftar att OneWorld Emerald har access.

Visa bifogad bild 155520
Var där i söndags. Väldigt lugnt och tyst, trevliga möbler. Mat och dryck var i paritet med en sas lounge, kanske lite bättre sallad.

Denna lounge är inget i jämförelse med non Schengen loungen. Läsk serverades ur slang och fanns 3 kranar med 2 öl och lonken samt några vinflaskor.

Var där i söndags. Väldigt lugnt och tyst, trevliga möbler. Mat och dryck var i paritet med en sas lounge, kanske lite bättre sallad.

Denna lounge är inget i jämförelse med non Schengen loungen. Läsk serverades ur slang och fanns 3 kranar med 2 öl och lonken samt några vinflaskor.
Trist, hade hoppats på något i stil med deras non Schengen Platinum fast mindre och utan bastu.

Trist, hade hoppats på något i stil med deras non Schengen Platinum fast mindre och utan bastu.

Håller med. Nu känns det mest som ett sätt att ge Platinum/Emerald lite mer lugn och ro genom att ha dem i ett eget rum. Men vem vet, när byggdammet lagt sig kanske man uppgraderar utbudet i Platinum Corner. Det är ju trots allt mitt i sommaren just nu. Men a la carte servering tror jag inte vi kan förvänta oss. Tyvärr!

Arlanda Guld. Gäller att ladda med en ordentlig frukost inför 6 timmar till LPA. Lugnt här. Lite folk.
20240801_063853.jpg

Arlanda Guld. Gäller att ladda med en ordentlig frukost inför 6 timmar till LPA. Lugnt här. Lite folk.Visa bifogad bild 155579
Jag blev så nervös när jag såg detta inlägg, jag skall idag resa med SK1417 till CPH, och sitter i SAS Guld på ARN, hur lite eller mycket får man ta om det är endast är en entimmars flygning?
Även idag är det få gäster i loungen.

IMG_0483.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen