Businessclass.se loungen 2024

Läget har förvärrats i ANA Lounge på LIS. Duktigt med folk och vissa inte bara vet längre var de ska hitta sittplats utan funderar även på var de skall stå.

Samtlig alkohol beställs i baren här vilket nu lett till kö om ca 10 pers. Self pour hade kanske varit bra här?

CJR skrev:Fint att de även har en Platinum Corner lounge här på HEL non Schengen. Kom inte in pga endast Sapphire, men blir kul att höra hur denna är så småningom. De bekräftar att OneWorld Emerald har access.Visa bifogad bild 155520Klicka för att utvidga...
Var där i söndags. Väldigt lugnt och tyst, trevliga möbler. Mat och dryck var i paritet med en sas lounge, kanske lite bättre sallad.

Denna lounge är inget i jämförelse med non Schengen loungen. Läsk serverades ur slang och fanns 3 kranar med 2 öl och lonken samt några vinflaskor.

palmen skrev:Var där i söndags. Väldigt lugnt och tyst, trevliga möbler. Mat och dryck var i paritet med en sas lounge, kanske lite bättre sallad.Denna lounge är inget i jämförelse med non Schengen loungen. Läsk serverades ur slang och fanns 3 kranar med 2 öl och lonken samt några vinflaskor.Klicka för att utvidga...
Trist, hade hoppats på något i stil med deras non Schengen Platinum fast mindre och utan bastu.

CJR skrev:Trist, hade hoppats på något i stil med deras non Schengen Platinum fast mindre och utan bastu.Klicka för att utvidga...

Håller med. Nu känns det mest som ett sätt att ge Platinum/Emerald lite mer lugn och ro genom att ha dem i ett eget rum. Men vem vet, när byggdammet lagt sig kanske man uppgraderar utbudet i Platinum Corner. Det är ju trots allt mitt i sommaren just nu. Men a la carte servering tror jag inte vi kan förvänta oss. Tyvärr!

Arlanda Guld. Gäller att ladda med en ordentlig frukost inför 6 timmar till LPA. Lugnt här. Lite folk.

20240801_063853-jpg.155579

Hälsningar från Frankfurt FCT, lär vara sista gången man är här. Det är rätt lungt här, vi flyger till HND om några timmar.

1000097562-jpg.155582

Hej från trötta EVA på Suvarnabhumi.

img_6013-jpeg.155615

Hatten av för Sofitel Sukhumvit som krediterar poäng & nätter inom ett par timmar - nu har man återkvalat som Accor Platinum.

Ge We skrev:Arlanda Guld. Gäller att ladda med en ordentlig frukost inför 6 timmar till LPA. Lugnt här. Lite folk.Visa bifogad bild 155579Klicka för att utvidga...
Jag blev så nervös när jag såg detta inlägg, jag skall idag resa med SK1417 till CPH, och sitter i SAS Guld på ARN, hur lite eller mycket får man ta om det är endast är en entimmars flygning?

Även idag är det få gäster i loungen.

img_0483-jpeg.155632

Hälsar från splitternya Finnair Platinum Corner på Helsingfors flygplats i Schengen-området. Ett fint exempel på hur Finnair fortsätter utveckla sitt erbjudande på ett positivt sätt. Helt klart ett enormt luft från gamla Schengen-loungen som var överbefolkad. Här är lugnt och skönt, gott om sittplatser och där finns duschrum att boka. Passar på att dricka svartvinbärsbladsbubbel som jag inte druckit sedan innan pandemin. Matutbudet är lite tråkigt om något negativt ska sägas, men man kan inte få allt.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20240804/9088ea94c9cceed78d9f2531154c4da2.jpg

Back