Richard_O; med din attityd får du nog vara nöjd att överhuvudtaget blir insläppt i en lounge även med det finaste kortet. Det var väl bra att saker och ting gick att lösa medelst lite trevlighet. Tror för övrigt att även du böjt reglerna några gånger så kasta inte sten i du vet vad. En trevlig ton är alltid bra. Trevlig kväll!
Detta slutade nästan EXAKT som jag tänkte att det skulle göra, dock med skillnaden av att det inte kom från huvudpersonen själv.
När jag blev uppmärksammad om det där inlägget i ett PM så svarade jag personen med detta:
Var skulle du placera dig själv? Jag bedömmer gult.
För att hålla sig till ämnet så är detta en självklarhet att man smugglar inte in människor i lounger, kan man ställa frågan till loungepersonalen om det kan gå för sig? Absolut.
När halva forumet beklagar sig över antalet sittplatser i vissa lounger pga alla möjliga skäl, som förövrigt är helt legitima men även personerna som befinner sig där, så tröttnar jag på att se sånt här.
Du kanske är fine med det, men jag är det inte.
Jag kan finna mig i att vi har väldigt generösa regler att komma in i guldloungerna här hemma i Skandinavien och gnäller inte över det då det sker på rättvisa grunder.
Men att smuggla in gäster tycker jag är förkastligt.
Och kommer det ett endaste svar med "Men det är ju jättemycket utrymme i Thai's lounger på BKK"
Ja absolut, men vad ger en rätten till att undgå T&C?
Du är hemskt välkommen att berätta för mig i vilka resesammanhang jag bryter mot villkoren så lovar jag att ta åt mig av feedbacken och rätta till det genast! Men det kanske bara va något vagt försök att rikta strålkastarljuset mot mig att jag har gjort något fel?
Vi kan tillsammans försöka lösa följande frågeställning så lovar jag att hålla trevligare ton i framtiden:
"Var drar vi gränsen för vad som är OK att frångå T&C gentemot flygbolagen?"
Jag vet var jag står någonstans, men övertyga mig att vi ska flytta på gränsen!