Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från Executiveloungen på Hilton Diagonal Barcelona. GT men inget bad i havet….
9AFD02AB-FD83-4D01-AF05-342D0765FCCA.jpeg

Hej från Turkish Airlines loungen i Istanbul.
Jag kom hit med LOT och fortsätter med Thai i business. Så jag trodde jag hade Fasttrack men det blev slowtrack istället för fasttrack gäller bara för Turkish flyg. Star gold hjälpte inte heller så det var bara att gå tillbaka till den vanliga kön i säkerhetskontrollen.
Den tog dock inte så lång tid.
Varm omelett serverades hit och loungen har ju stort matutbud.
Men jag får spara lite plats till Thai flighten i business med en A350.
IMG_0942.jpeg
IMG_0943.jpeg
IMG_0944.jpeg

Hej från Pontus ARN T5. Det blev lax idag, helt okej fast jag glömde säga ifrån koriandern (som jag visserligen ibland försöker lära mig att gilla men hade ingen riktig lust idag).

SK1817 är tänkt att ta mig till Málaga, där jag far vidare med pendeltåget ett par mil västerut för att genomföra min numera traditionsenliga förvinterjobbaintehemifrånvecka.
0083114907e94a7c1e9547473e284aa6.jpg
3be93066ded920bf6570bfa3614b3025.jpg

Hej från den stora Thai loungen precis efter passkontrollen i Bangkok. Jag är osäker på namnet.
Det är mycket som är bekvämt och enkelt här.
Vi landade från Istanbul strax innan klockan 5 på morgonen och fick en gate vid de nya S gaterna i satellit terminalen.
Alla fick sitta kvar i sina säten en stund och sedan kom 3 vakter på planet och hämtade en snubbe från ekonomiklass av någon anledning.
Sedan fick alla gå av.
En ganska kort promenad till tåget som tog oss till passkontrollen.
Jag gick genom den för jag ville gå ut lite.
Allt gick på cirka 10 minuter.
Sedan in genom fasttrack vid Thai business Checkin till säkerhetskontrollen utan kö och sedan direkt till passkontrollen. Även den utan kö.
Sedan direkt en rulltrappa ner till ingången till loungen.
Innanför ingången fanns en bar där jag frågade om Wi-Fi passord och såg att de hällde upp champagne så det fick bli ett glas fast klockan inte ens var sju på morgonen här.
Sedan en välbehövlig dusch.
Fina duschrum här.
Nu blev det en glass och en dubbel expresso och snart ska jag ta tåget till S gaterna igen för nästa flyg till Kuala Lumpur. :)
IMG_0949.jpeg
IMG_0950.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen