Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frukost på Pontus. Numera serveras väldigt god hummus med grönsaksdipp till frukost.

Attachments

• IMG_4262.jpeg
    IMG_4262.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 106
Borde skicka Arlandas gäng i fast track på kurs där nere. Inte bara är det mer korrekt skött i Danmark, dessutom lyckas de i nio fall av tio vara trevliga. Tror en hel del kommer med senioriteten på de anställda. I Stockholm är det inte många som inte hunnit mer än att antingen precis fått ett pass, eller tagit av sig studentmössan, den egna osäkerheten tas då ofta ut som överdriven nitiskhet eller aggressivitet.
SAS borde investera i en egen FastTrack på ARN, med ingång där mellan Check-In Automaterna och Diskarna, så man kommer ut kring E-piren, med direkt access till Lounge och SAS Servicedisk. Jag skulle inte bry mig ifall det gjordes med gamla maskiner som kräver att man tar ut dator och vätskor, det vore ändå bättre än hur det är idag. Dessutom så borde bli över sådana maskiner när man till slut stänger Security på T4. #önsketänkande.

Diagram för jag är uttråkad:
Anta att man tar hissen efter att ha blivit avlämnad med bil vilket är nästan optimalscenario, och kommer upp vid punkt 1. Taxi till T5 är ungefär lika mycket promenad, AX 500m meter, SL 1000m mer och Flygbussarna 1500m mer. De alternativen kommer alla ändå in från T5 avgångshallen till vänster på bild och går till punkt 1. Här kan man då checka in väska direkt, och i dagens läge vända om och gå den gröna linjen. Men, med en ny SAS Fast Track i ändan av E-piren kunde man istället följa den blåa linjen.
1730450465910.png

Observera också Swedavias karta med Security ännu kvar vid D-piren. Och allmänt urusla karta att läsa. Är grå färg vägg? Kan man inte gå där? Otroligt dåligt och nästan helt oanvändbar för någon som inte är mycket på Arlanda.

Hej från Renaissance loungen vis Warszawa flygplatsen. Jag har flygigt från Göteborg via Köpenhamn i SAS plus idag. Liten frukost på SAS loungen på Landvetter och två små frukostar på planen. Jag kom till hotellet kl 10.10 och ett uppgraderat rum var färdigt som ligger på sjunde våningen som är samma våning som loungen där det serveras frukost till klockan 10.30 så det var bara att gå dit och förse sig :p
Imorgon bitti bär det av mot Kuala Lumpur.
IMG_0939.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen