Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.

lillemannen

Medlem
Eventyr loungen Köpenhamn. Mycket folk i den idag. Är på väg ner till Qatar nu.
 

Attachments

  • IMG_2325.jpeg
    IMG_2325.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 80

Glenn E

Medlem
OT men Avianca ska återinföra business class på de rutter där dom kör med widebody (A330/B787). Dock flygs MEX av A320 nu ser det ut som.
Servicenivån på Avianca A320 var ganska lik Ryanair. Fast sätet på de 3 första raderna är ok. Lite som Lufthansa business i Europa fast med två lite bredare gång och fönster säte och ett mindre mittsäte med en påbyggnad som ett bredd armstöd där man kan ställa saker på. Där fanns även USB kontakter. Även lite mer benutrymme.
På alla de andra raderna går det inte att fälla sätet. Inget inte ens vatten ingick oavsett var man satt. Lite hårt på en fem timmars flygning som Bogota till Mexico City.
Star Gold har lounge tillgång iallafall.
 

Ricci

Medlem
Hälsningar från Silver kris T3 SIN, av ett misstag blev det någon extra timme nu på flygplatsen.
Edit: Måste säga att jag verkligen gillar renoveringen av denna lounge, den förra var rätt sliten och omodern.
Alltid lika kul att ta airside tåget mellan T2-T3 genom the Jewel!
169017837819052244774143383453.jpg
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hej från loungen i Billund.
Ny flygplats för mig, inte det enklaste att vara i transit. Finns lite skyltar vart man ska för transfer som sedan upphör. Man skulle tydligen gå ut och in igen, någon transfer fanns inte.

Personalen i loungen hade aldrig sett ett boardingpass som mitt, flyga SAS men på Lufthansa gruppen papper. Mycket dividerande om vad jag skulle flyga... Priority pass löser i alla fall entré.

20230724_131649.jpg
 

pep

Medlem
Billund: Personalen i loungen hade aldrig sett ett boardingpass som mitt, flyga SAS men på Lufthansa gruppen papper. Mycket dividerande om vad jag skulle flyga... Priority pass löser i alla fall entré.
Hamlet lounge er en af mine top-10 lounges....sidste gang kom jeg ind udn at vaere helt kvalificeret, men det loeste sig....Enjoy the views, draught beer and the hot dishes. Forvent intet og faa meget!
 

Jawen!

Medlem
Morsning från Polaris Newark… aningen tveksamt i passkontrollen då jag var ”definitivt i fel terminal” men efter lite lirkande så gick det bra.

Trevligt ställe men jäklar vad det fyllt på med folk senaste timmen… inget ledigt längs fönstren, typ kö i till restaurangen och ett jäkla spring i buffén.

Lika bra att jag ska iväg strax :) IMG_1326.jpeg
 

Jawen!

Medlem
Morsning från Polaris Newark… aningen tveksamt i passkontrollen då jag var ”definitivt i fel terminal” men efter lite lirkande så gick det bra.

Trevligt ställe men jäklar vad det fyllt på med folk senaste timmen… inget ledigt längs fönstren, typ kö i till restaurangen och ett jäkla spring i buffén.

Lika bra att jag ska iväg strax :) Visa bifogad bild 144244

Passade på att kika in i Senator Loungen också innan boarding… Nästan lite komiskt hur jag och en till sitter i first delen med champagne medan typ 30pers sitter på andra sidan ”avspärrningen” och glor. Lite udda feeling :)
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen