Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Hej från gate Z10 på Dulles flygplatsen i Virginia. (Washington) . Jag kan säga att det har inte varit mycket premium här. Anlände igår med Lufthansa första klass och gick först av och gjorde missen att gå längst in i bussen till immigrationen. Där gäller visst först in sist ut. Ändå inte så lång kö i immigrationenen men då blev det datastrul efter ett tag så kom inte igenom förrän efter två timmar.
Sedan kom inte transporten till Hyatt House så efter ytterligare 40 minuter tog jag en Uber dit.
Nu funkade säkerhetskontrollen mycket bra och efter ett besök på Lufthansa loungen är det fullständigt kaos i Z10 gaten men något fel på planet till Montreal så mitt plan Air Canada till Toronto . Nu blev det ytterligare en timme försenat till 18.10. Dvs en försening på 100 minuter. Som tur är min anslutning i Toronto till Mexico City 30 minuter försenad så ännu finns det hopp.
 

Glenn E

Medlem
Hej från maple leaf loungen i Toronto. A Journey to hell kunde man kanske säga.
Missade anslutningen i Toronto.
Så nu sumpade jag en hotell natt på Hyatt house i Mexico City som jag bokade efter planet från Toronto hade landat i Washington.
Fast den kostade ”bara” 5000 Hyatt poäng.
När vi landade i Toronto fick jag ett SMS att jag blivit ombokad till AC94 som visade sig gå till Bogota i Bolivia.
Sedan blir det avianca till Mexico City.
2 timmar i Bogota.
Air Canada A330 först sedan A320.
J klass med air Canada vilket ger 200% eller 5600 SAS poäng för distansen är 2704 Miles.
Sedan Y klass till Mexico City viket ger 100% eller 2000 Miles.
Y klass ska vara ekonomi men jag har rad 2;) hmm.
Nu blir det bara 2 dagar i Mexico City men jag kommer fram klockan 12.05 imorgon.
Stor omväg iallafall.
 

Kris

Medlem
Hej från maple leaf loungen i Toronto. A Journey to hell kunde man kanske säga.
Missade anslutningen i Toronto.
Så nu sumpade jag en hotell natt på Hyatt house i Mexico City som jag bokade efter planet från Toronto hade landat i Washington.
Fast den kostade ”bara” 5000 Hyatt poäng.
När vi landade i Toronto fick jag ett SMS att jag blivit ombokad till AC94 som visade sig gå till Bogota i Bolivia.
Sedan blir det avianca till Mexico City.
2 timmar i Bogota.
Air Canada A330 först sedan A320.
J klass med air Canada vilket ger 200% eller 5600 SAS poäng för distansen är 2704 Miles.
Sedan Y klass till Mexico City viket ger 100% eller 2000 Miles.
Y klass ska vara ekonomi men jag har rad 2;) hmm.
Nu blir det bara 2 dagar i Mexico City men jag kommer fram klockan 12.05 imorgon.
Stor omväg iallafall.
Blev en liten de-tour där... Trist läge, men hoppas du kommer fram utan ytterligare förseningar. Snart har vi ju en kritisk BC-massa här i Mexico... Enjoy!
 

Jawen!

Medlem
Sitter och startar semestern i LH First Loungen i München… Värre kan man ha det!! IMG_1145.jpeg
 

Glenn E

Medlem
Hej från VIP Sala Avianca loungen för star guld i Bogota.
Det var en bra flygning genom natten med Air Canada där jag sov mest i ett fullt nerfälldbart säte.
Förutom lite champagne och ravioli.
IMG_0297.jpeg

Avianca har visst inte business class till Mexico City men det ska vara ett stort säte på rad 2 iallafall.
Loungen är ganska bra.
Man kan göra sin egen typ croque monsieur.
Det fanns lite ris med bönor samt äggröra.
IMG_0300.jpeg
IMG_0299.jpeg

Och lite annat.
Nu bär det av till Mexico City om cirka 2 timmar.
En dusch blir bra nu.
 
Last edited:
Hej från VIP Sala Avianca loungen för star guld i Bogota.
Det var en bra flygning genom natten med Air Canada där jag sov mest i ett fullt nerfälldbart säte.
Förutom lite champagne och ravioli.
Visa bifogad bild 144139
Avianca har visst inte business class till Mexico City men det ska vara ett stort säte på rad 2 iallafall.
Loungen är ganska bra.
Man kan göra sin egen typ croque monsieur.
Det fanns lite ris med bönor samt äggröra.
Visa bifogad bild 144141 Visa bifogad bild 144140
Och lite annat.
Nu bär det av till Mexico City om cirka 2 timmar.
En dusch blir bra nu.
OT men Avianca ska återinföra business class på de rutter där dom kör med widebody (A330/B787). Dock flygs MEX av A320 nu ser det ut som.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen