Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från en lounge till en annan. Det är fjärde gången i år jag missade sista beställningen på Pontus pga strulig trafik mot Arlanda. Ikväll var de vänliga och bjöd på en "on the go" påse. Tack så mycket.

IMG_5057.jpeg

Ett längre besök än vanligt i SAS Gold på ARN eftersom jag tog till lite extra tidsmarginal pga tågstoppet. Hann inte med någon riktig lunch idag så jag körde 4-rätters med lite av kycklingtema: chips och salladstallrik med bulgursallad, red slaw mm ( fastnade inte på bild), karibisk kycklingsoppa - riktigt god!, pastasallad med kyckling och slutligen äppelknyte (mums! - med kaffe och konjak).
IMG_6245.jpeg

IMG_6244.jpeg

IMG_6246.jpeg

Under de senaste månaderna tycker jag att utbudet i den här loungen har varit lite bättre än den föregående ”postpandemiska perioden”. Ingen utpräglad lyx, men åtminstone några alternativ med spår av protein, minst två varma alternativ (idag två soppor, minns en pastagratäng från förrförra besöket) och ofta en överraskning - just nu äppelknytet. Dagens enda invändning är avsaknaden av cava - men flädern är still going strong! ;)

Last edited:
ARN SAS guldlounge väntar på SK2677 till BER som idag flygs av Smart Lynx YL-LDF som är sen på sin HEL slinga på morgonen, om jag räknar rätt kommer vi bli ca 20 minuter sena ut från ARN.

Croissanten med sylt inmundigas för att det är torsdag och det blir inga pannkakor med sylt idag.

IMG_1625.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen