Businessclass.se loungen 2023

Från Stockholm till Luleå, del 2:

Dåligt med direktflyg till Norrbotten från Bryssel idag, så jag får fortsätta att krångla till hemfärden. Nu I Diamond lounge non-Schengen på Zaventem. Väntar på BA399 till Heathrow.

20230523_175847-jpg.142543

20230523_175839-jpg.142544

Trevlig utsikt genom fönstret en onsdag eftermiddag. Dock ingen Air Canada tur idag. Väntar i Uniteds lounge på flyget till Luleå via Oslo och Stockholm

20230524_131245-jpg.142573

Hei fra SAS Gold CPH.

Idag har de utöver den vanliga kalla buffén både purjolökspaj och DIY-paj i form av pajskal och nån sparrisstuvning - helt okej båda två. Synd att de har slutat med det "utsökta" rödvinet Estrellas.
20230526_122933-jpg.142599

storbokstav skrev:Hei fra SAS Gold CPH.Idag har de utöver den vanliga kalla buffén både purjolökspaj och DIY-paj i form av pajskal och nån sparrisstuvning - helt okej båda två. Synd att de har slutat med det "utsökta" rödvinet Estrellas.Visa bifogad bild 142599Klicka för att utvidga...

Ännu en gång ett bevis på att kunderna i Guldloungen på ARN får nöja sig med det nästnäst bästa efter CPH och OSL.

Pajen är kvar, nu kompletterad med røde pølser!

Ny fin procedur med klocka hos baristan.

Just det - SAS gold CPH, om någon var i tvivel.

20230526_163231-jpg.142605

God morgon från Escape loungen Manchester terminal 3, gör ett nytt försök ner till London då gårdagens flyg blev inställt.

20230527_065747-jpg.142615

Godmorgon från SAS loungen på Landvetter.

God frukost med ost marmelad rökt skinka och kalkon skinka som alternativ.

Kokta ägg med kaviar samt grönt och havregrynsgröt. Helt ok.

Idag hade jag stor nytta av fasttrack då kön gick ln i avgångshallen.

Jag hade ingen kö i fasttrack.

Skulle egentligen rest 6.20 till Köpenhamn med det flyget blev inställt sent igår kväll.

Ringde diamant supporten direkt och knep en plats klockan 9.40 vilket var bättre. Nu får jag 2 timmar 15 minuter anslutning i Köpenhamn sedan Washington i SAS plus. Bara för att och för att få lite status poäng.

img_0158-jpeg.142616

img_0159-jpeg.142617

img_0160-jpeg.142618

Glenn E skrev:Godmorgon från SAS loungen på Landvetter.God frukost med ost marmelad rökt skinka och kalkon skinka som alternativ.Kokta ägg med kaviar samt grönt och havregrynsgröt. Helt ok.Idag hade jag stor nytta av fasttrack då kön gick ln i avgångshallen.Jag hade ingen kö i fasttrack.Skulle egentligen rest 6.20 till Köpenhamn med det flyget blev inställt sent igår kväll.Ringde diamant supporten direkt och knep en plats klockan 9.40 vilket var bättre. Nu får jag 2 timmar 15 minuter anslutning i Köpenhamn sedan Washington i SAS plus. Bara för att och för att få lite status poäng.Klicka för att utvidga...

Av nyfikenhet, vad behöver du statuspoäng till om du är Diamond?

JacobGBG skrev:Av nyfikenhet, vad behöver du statuspoäng till om du är Diamond?Klicka för att utvidga...
För lifetime gold behöver man kvalificera sig för minst EBG 10 år i rad. Soft landning från EBD räknas inte. Missade det en gång och därför är jag på år 8 nu.

Snart blir det EBG ändå med 65000 status poäng förra perioden.

Hej från SAS Gold lounge på Kastrup.

Gillade purjolökspajen och pajformarna man kunde fylla med en kyckling och sparris röra.

Sparrissoppa med curry smak därtill.

Även gott portugisiskt vitt vin.

Det är ganska lugnt här nu.

Ska snart till Washington med SAS i +.

img_0161-jpeg.142627

Back