ARN T2 Pearl loungen ( tror jag den heter) väntar på AY804 till HEL.
Inte så många resenärer för närvarande i loungen
Hyfsat utbud i loungen, varmmat som bacon, äggröra, pannkakor, samt varma croissanter.
Då har jag hamnat i Nordens bästa flygplats lounge Platinum Wing på HEL,
Nästan fullt i restaurangen.
Jag väntar på AY1365 till MAN
Startade med en liten köttbit med asiatisk smak, några räkor med inlagd gurka
Där efter en fantastisk burgare.
Avslutar med några ostar med ett Merlot vin som värdinnan tyckte jag skulle prova, ostar gifter sig inte med Cola Zero påstod hon!
Hoppas det inte är allt för god mat ombord, efter denna lunch är jag mer än mätt och nöjd.
Hälsar från Bidvest Premier Lounge på inrikesdelen av Kapstadens internationella flygplats. Ska flyga till Johannesburg och det blir första gången med Airlink. För att vara en tredjepartslounge är den förvånansvärt bra. Utbudet slår i princip det som SAS erbjuder i sina guldlounger.
Hälsningar från Tokyo Haneda Terminal 1 (JAL inrikes) och en mycket lugn och glest besatt Diamond Premier Lounge - den i norra flygeln. Utsikten består av terminal 3 (utrikes) och det finns självupphällningsmaskiner för öl.
Hälsningar från Hiroshima (HIJ) och JAL Sakura lounge. En rätt liten lounge med lite drycker och några småpåsar snacks. Försökte lista ut hur man får tag på den varma mat som några äter men lade sedan märke till att plastförpackningarna + de sladdriga plastpåsarna betyder att det är takeaway som de tagit in. Nåväl, det känns som lagom tid på dagen för att hälla upp en öl, och det räknas väl som flytande bröd i brist på annan mat?
MAN T1 ASPIRE Lounge kommer att åka med AY1362 till HEL, blir sista Europaflygningen med Champagne hos Finnair för mig.
Många ”stora maskiner” på morgonen, SQ,EK,Q R och EY har jag noterat