Businessclass.se loungen 2023

Ibland är man väldigt tacksam för arrival loungen som nu på CPH Guldloungen.

20230806_070331-jpg.144642

God morgon från AmEx Pop-up Lounge ARN T5. Första gången jag äter frukost här men det är ju samma koncept som på gamla stället. Inväntar SK847 till OSL, där vidare färd till LHR väntar.

Jag räknar med att hinna en snabbfika med ett par vänner som strax landar från en nattflygning.
20230806_081155-jpg.144643

Hei fra SAS Gold OSL där jag nyss ätit en god "mexikansk tomatsoppa" till lunch, smälte ner nån skiva ost och toppade med torkad persilja och gräslök. Oväntat lugnt här men det kanske ännu är för tidigt på dagen för bulken av veckopendlare och hemvändare.

SK805 ska ta mig till LHR som är dagens slutdestination. ARN-OSL var i stort sett full, 4 fullbelagda rader Plus och enligt Expertflyer en tom och två blockade platser i Go på en A320 Neo. Det ser lite glesare ut på nästa tur där jag verkar få sällskap av en person på min rad (men för nån timme sen var båda de andra platserna kryssade).

img_3430-jpeg.144667

Hej från Aspire, HEL Gate 27. Jag borde ha tagit deras reklam för den nya loungen vid gate 13 på allvar, här var det en liten och sliten lounge… På bild ser ni hela matbjudningen. En liten ”salladsbuffé”, en soppa, två typer av bröd, en ostsort, salami, yogurt och apelsiner.

Finns finsk pissöl på fat (Karjala), några typer av billig starksprit, och läsk, kaffe, kakor.

Vilket magplask. Det bästa med loungen är utsikten, klar vy av 04R/22L med såväl avgångar och landningar.

Lärdom: läs lounge-recensioner.

SAS Guld på ARN, väntar på SK1415 till CPH och efter en kort väntan så blir det SK775 till MPL

Var bokad på direktmaskinen ARN-MPL, när jag bokade var det SAS som skulle utföra flygningen, det ändrades till SmarLynx jag bokade om för 475kr för att slipp åka med SmartLynx, tyvärr blir det med dem på hemresan NCE-ARN

img_1814-jpeg.144680

Hej från Plaza Premium loungen på Soekarno-Hatta, CGK. Nästa flight med BR238. EvaAir ger åtkomst till loungen trots att Star Alliance appen visar att enbart Singapore Airlines och Thai Airways har kontrakt.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230807/d5112732b249e8e4dcca879f6e972022.jpg

Hälsar från United Polaris Lounge i Chicago ORD. Köket är trasigt, så man kan inte producera à la carte, utan enbart buffémat här idag.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230807/28e6a60607705caef19deb538b44dd4b.jpg

011430121 skrev:ORD skall med SK946 till ARN, vet vilken besättning det blir, nämligen samma som ut i måndags, kan inte få bättre.Polaris loungen började med en sallad från buffénVisa bifogad bild 144518Sedan en burgare från restaurangen, tog en timme att få den pågrund av att beställningen fallit ut ur systemet.Visa bifogad bild 144519Klicka för att utvidga...
Slog mig häromdagen vilken nedgång polarisburgaren har gjort, minns pre pandemin när det var både bacon och stekt ägg på!

Xpressen skrev:Slog mig häromdagen vilken nedgång polarisburgaren har gjort, minns pre pandemin när det var både bacon och stekt ägg på!Klicka för att utvidga...
Det gick att beställa, plus några andra tillbehör, samt att välja vilken ost man önskar, jag valde blu cheese tror han räknade upp fyra olika

011430121 skrev:Det gick att beställa, plus några andra tillbehör, samt att välja vilken ost man önskar, jag valde blu cheese tror han räknade upp fyra olikaKlicka för att utvidga...
De har gjort som flygbolagen - tagit bort vad som ingår som standard och gjort det tillgängligt som tillval. Som tur är så är tillvalen fortsatt gratis i polaris. Och det finns faktiskt fler att välja på än vad som fans när det var en "standardburgare".

mha321 skrev:De har gjort som flygbolagen - tagit bort vad som ingår som standard och gjort det tillgängligt som tillval. Som tur är så är tillvalen fortsatt gratis i polaris. Och det finns faktiskt fler att välja på än vad som fans när det var en "standardburgare".Klicka för att utvidga...
Jag vet inte om det skiljer något mellan flygplatserna, min rapportering gäller ODR

När jag var på IAD i våras vill jag minnas att de frågade inte vad man ville ha.

Back