Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hachans

Medlem
Ä

Är slutet av mars en bra månad? Har faktiskt aldrig varit på Kanarieholmarna, men skulle nog kunna förverkligas om vår numera icke-närvarande broder på forumet, (du vet nog vem) skulle få igenom sina önskemål om äkta-Sas-Business dit. ;)

Ja, alltså det kan vara lite kyligt på kvällarna men jag tyckte vädret annars var helt okej. Runt 20 på dagarna, men tror det är varmare på södra delen av ön .
 

FredrikW

Medlem
Inga bilder tyvärr, men lite insikter,
Jag fick idag chansen att spendera lite mer tid än planerat på zrh, så jag tog tillfället i akt och åkte ut till E-gates med tåget för att besöka senator loungen där ute.
Det var en riktigt trevlig upplevelse, whiskey baren samt loungen var härliga, och det var mycket glest. Så inga problem att hitta privata utrymmen i någon del av loungen.
Jag rörde mig senare mot A-gate loungen, och även om i stort sett samma saker serveras så var det en knökfull upplevelse, fler besökare än sittplatser generellt vilket skapar en aningen stressad atmosfär. Så sammanfattningsvis efter dagens fältstudier: E-gate loungen är verkligen värt ett besök om man har tid. (Samt om man står vid dörrarna på tåget från E, så kommer man först till passkontrollen)
 

pep

Medlem
Pride Lounge i Nairobi. Helt vidunderlig lounge der har taget mit hjerte. Dejlig mad, varme retter, fantastisk udsigt til lanes, har taget min briks i quiet rooms, men har nu travlt med at se Euroqualifiers paa TV screens (desvaerre ligegyldige kampe i dag). Her er ryderum, baderum, og sexy lounge staff. Lige nu nyder jeg en ny Tusker Malt beer samt den aldrig svigtende Nederburg Rose fra RSA. Er paa Mileage Run til Entebbe fra Kigali for at forsvare min FB status. Skyteam leverer!
 

JacobGBG

Medlem
Hälsningar från "bunkern" på WAW där det idag är stårum denna morgon. PXL_20230327_074725969.jpg
 
Hej från SAS Gold CPH.

Jag har funderat ett tag på huruvida jag ska satsa på att återkvala till EBD eller nöja mig med EBG ett år men idag blev jag påmind om en förmån som för mig faktiskt väger ganska tungt i vågskålen för EBD, nämligen lounge vid ankomst. Verkligen praktiskt att kunna sitta och jobba i väntan på att få checka in på hotellet.

Morgenmaden bestod av bl a äggröra och hårdstekt bacon, och barristan håller öppet. Jag ska strax gå och kolla vad som erbjuds såhär lite senare på dagen till frokost.
76cb51a19f7d6ff9496b3bc889c52948.jpg
 

Jonas F

Medlem
Goddag från Eva Air Infinity i Taipei, TPE. Det finns några Eva Air-lounger att välja på här men en del var stängda och andra avdelade för deras motsvarighet till Diamant-medlemmar. Singapore Airlines-loungen är fortsatt stängd också.

C06A53B3-3AA4-490F-AC45-B79756CF710F.jpeg
9F83AD83-8F3A-4EE6-8F5C-9BC5F49A1FAA.jpeg 02FE339E-D7F5-4249-882F-CAB72CE0DEDE.jpeg
De kör också, till skillnad från SAS, med separat lounge för business-passagerare som inte guldkortsinnehavare kommer in i. Lite tvärt om alltså.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen