Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från SilverKris-loungen på Heathrow T2. För omväxlings skull ska jag också flyga från B-gates, med Air India till Delhi och sedan vidare till Tokyo. (Hoppas jag i alla fall, för de kunde inte fixa boardingkort hela vägen, bara tagga bagaget.)
United Club stängt för dagen = det blir bara Prosecco som uppvärmning. Lustigt nog sa AIs incheckning att jag var välkommen i Lufthansas lounge, vilket ju inte är en logisk rekommendation för flighter från B-gates.
02825B95-C2A6-49C0-9389-8E4FB7C0D0E0.jpeg

Det ska bli spännande att se hur Air India är, om de motsvarar sitt färska rykte, som är att de numera är bättre än sitt tidigare rykte, åtminstone vad gäller ”soft product” i business. Ingen Wi-Fi enligt vad jag sett, så förvänta er ingen liverapport.
Denna text på boardingkortet tyder ju på att det kan bli en ovanlig upplevelse oavsett! ;)
B2D90A67-6F4E-4123-90EC-8BFE5626620E.jpeg

Hälsningar från FCL München. Blir en sväng till Boston över helgen. Ankom satelliten här på MUC och blev förvånad av att limousine service erbjöds till huvud terminalen. Snyggt! Ganska mycket folk här. Chauffören trodde att FCL i satelliten öppnas inom en månad. Låt oss hoppas!

DSC_1393.JPG

Hälsningar från Air Indias businesslounge i Delhi. Rätt gott om plats, rätt bra mat (fler varma rätter än de snålaste *A businessloungerna) och OK dryck, där ambitionen på sprit verkar lite högre. Maten är enbart indisk, till skillnad mot ombord där det är lite mer blandat. Lite gammaldags känsla (något som verkar gälla hela Air India) som förstärks av att de gjort en del manuella utrop till flighter genom ”walkaround”. Min främsta kritik idag är att jag inte kunde använda duscharna (såvida jag inte hade egen handduk med mig) eftersom de just nu saknade handdukar. Kanske ett kvällsfenomen. Det fick bli raggardusch istället. Efter en nattflight som landade i förmiddags och sightseeing på stan låg mitt övriga fokus på återfuktning medelst läskeblask, lättare tilltugg, mobilladdning och lugn och ro, och det funkade loungen utmärkt för.
5B79F818-80A8-443C-BFA4-2C8AD0882769.jpeg

E1CEE0A0-3F5F-4541-AF2C-A746B7EF04F4.jpeg

Last edited:
Ä
Roligt det uppskattades! En förmån att få åka till Teneriffa. Gillade landskapet men i övrigt var det nog lite för turistigt för mig.
Är slutet av mars en bra månad? Har faktiskt aldrig varit på Kanarieholmarna, men skulle nog kunna förverkligas om vår numera icke-närvarande broder på forumet, (du vet nog vem) skulle få igenom sina önskemål om äkta-Sas-Business dit. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen