Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.
Startar dagen i Singapores loungeavdelning som ligger inne i premium plaza loungen här på Soekarno-Hatta
Började med en kaffe och en cola zero då noll sug fanns för mat efter 3,5h sömn, men till slut gick lite frukt och yoghurt ner
IMG_0509.jpegIMG_0511.jpeg

God morgon från AmEx Pop-up Lounge ARN T5. Första gången jag äter frukost här men det är ju samma koncept som på gamla stället. Inväntar SK847 till OSL, där vidare färd till LHR väntar.

Jag räknar med att hinna en snabbfika med ett par vänner som strax landar från en nattflygning.
20230806_081155.jpg

Hei fra SAS Gold OSL där jag nyss ätit en god "mexikansk tomatsoppa" till lunch, smälte ner nån skiva ost och toppade med torkad persilja och gräslök. Oväntat lugnt här men det kanske ännu är för tidigt på dagen för bulken av veckopendlare och hemvändare.

SK805 ska ta mig till LHR som är dagens slutdestination. ARN-OSL var i stort sett full, 4 fullbelagda rader Plus och enligt Expertflyer en tom och två blockade platser i Go på en A320 Neo. Det ser lite glesare ut på nästa tur där jag verkar få sällskap av en person på min rad (men för nån timme sen var båda de andra platserna kryssade).

IMG_3430.jpeg

Hej från Aspire, HEL Gate 27. Jag borde ha tagit deras reklam för den nya loungen vid gate 13 på allvar, här var det en liten och sliten lounge… På bild ser ni hela matbjudningen. En liten ”salladsbuffé”, en soppa, två typer av bröd, en ostsort, salami, yogurt och apelsiner.
Finns finsk pissöl på fat (Karjala), några typer av billig starksprit, och läsk, kaffe, kakor.

Vilket magplask. Det bästa med loungen är utsikten, klar vy av 04R/22L med såväl avgångar och landningar.
Lärdom: läs lounge-recensioner.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen