Businessclass.se loungen 2022

• Thread starter Thread starter fcx
  • Start date Start date
02c81600-6edc-4652-b42e-f7579fdf85a2-jpeg.134703

Jag och fyra andra här. Rätt fräsch och trevligt, om än inte toppenutbud.

Hej från terminalen tidigare känd som terminal 4 från loungen tidigare känd som SAS-lounge.

Hachans skrev:Visa bifogad bild 134703Jag och fyra andra här. Rätt fräsch och trevligt, om än inte toppenutbud.Hej från terminalen tidigare känd som terminal 4 från loungen tidigare känd som SAS-lounge.Klicka för att utvidga...
Vad fanns det att tillgå i form av dryck och mat då? Lika illa som i Norrsken eller bättre? I vilket fall MYCKET positivt med en ytterligare lounge på Arlanda. Behövs en i pir F också...

Remington Steele skrev:Vad fanns det att tillgå i form av dryck och mat då? Lika illa som i Norrsken eller bättre? I vilket fall MYCKET positivt med en ytterligare lounge på Arlanda. Behövs en i pir F också...Klicka för att utvidga...

I ärlighetens namn inte jättemycket. Men de håller på att fixa och dona fortfarande så tänker att det kommer bli bättre så ger dem lite tid innan det hårda omdömet faller.

Men jag har svårt att tänka mig att det kommer bli mycket mer avancerat än det SAS hade pga begränsningar i köket.

HEL loungen vid gate 24, väntar tillsammans med @fcx på AY1653 till BCN flygningen utförs av IBERIA,

Som vanligt vegetarisk mat i loungen, jättegoda ”biffar”.

dc64d28d-5064-4e2c-b083-a6dafa50b31e-jpeg.134771

Ett sent hej från Singapore loungen i terminal 2 på Heathrow. En schysst kycklinggryta och ett glas gurkvatten senare så har jag precis gått på SK506 som skall ta mig hem till Kastrup.

Hallå från United Club D (vid Gate D8) på Dulles. Ok united lounge med lite småplock och bar. Inget märkvärdigt med gott om sittplatser.

Skam går verkligen på torra land! Är på Newark och tänkte glatt glida in på Senator loungen vid B gaten då den har mycket bättre starkfika och mat än SAS loungen mitt mot.

Men nähä. Sen 2 dar tillbaka accepterar in LH i den loungen sas eurobonus gold/diamont för loungen är för liten och de hade kapacitetsproblem. Endast lufthansa gold.

SAS loungen hade svarat med att de accepterar endast sas i SAS loungen.

Uselt på alla sätt o vis.

Sitter i knökfullt sas lounge istället...

Så vad serverade sas loungen på EWR då?

Små äckliga wienerkorvar men en förvånadsvärd god MacnCheese.

Hårddricka hade de oxå samt Brooklyn lager på tap.

Kimmen00 skrev:Skam går verkligen på torra land! Är på Newark och tänkte glatt glida in på Senator loungen vid B gaten då den har mycket bättre starkfika och mat än SAS loungen mitt mot.Men nähä. Sen 2 dar tillbaka accepterar in LH i den loungen sas eurobonus gold/diamont för loungen är för liten och de hade kapacitetsproblem. Endast lufthansa gold.SAS loungen hade svarat med att de accepterar endast sas i SAS loungen.Uselt på alla sätt o vis.Sitter i knökfullt sas lounge istället...Klicka för att utvidga...

Inte så konstigt. Folk går till LH för att de är mycket bättre än SAS, vilket gör att LHs egna kunder får en sämre upplevelse. Hade SAS då satsat på en egen bra lounge hade det varit skitsamma och jämnat ut sig då LHs kunder gått in hos SAS. Men nu freeloadar man istället.

Hachans skrev:Inte så konstigt. Folk går till LH för att de är mycket bättre än SAS, vilket gör att LHs egna kunder får en sämre upplevelse. Hade SAS då satsat på en egen bra lounge hade det varit skitsamma och jämnat ut sig då LHs kunder gått in hos SAS. Men nu freeloadar man istället.Klicka för att utvidga...
Inte konstigt nej.. Men risk för att eurobonus guld/Diamond urvattnas än mer som vi diskuterat i andra trådar..

Hachans skrev:Inte så konstigt. Folk går till LH för att de är mycket bättre än SAS, vilket gör att LHs egna kunder får en sämre upplevelse. Hade SAS då satsat på en egen bra lounge hade det varit skitsamma och jämnat ut sig då LHs kunder gått in hos SAS. Men nu freeloadar man istället.Klicka för att utvidga...
Kan man verkligen kalla det för "freeloading" när SAS får betala för varje besökare i andras lounger? Visst, SAS gör säkert kalkylen att tillräckligt få statusmedlemmar fattar att de kan utnyttja andra *A-bolags lounger för att det ska vara lönsamt att "hålla igen" nivån i sin egen lounge.

Även om orsaken är SAS antar jag att LH vägrar alla andra *A Gold, eller andra *A Gold som inte flyger LH-gruppen, eller något liknande? Eller är det verkligen specifikt Eurobonus guld/diamant de inte tar emot?

Back