Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tomas E

Medlem
Senast jag var där satt jag ganska nära maten och drycken och hade bra överblick. Jag fick då beskåda hur en loungevärd kommer ut men en bubbelflaska i handen. Hon ställer sig vid bänken och öppnar flaskan. Alla hör ljudet och stormar som en buffelhjord mot flaskan som töms på uppskattningsvis 50-60 sekunder i många olika glas.

Trots att ja såg allt detta och anser mig vara en hyfsat reaktionssnabb person hade jag inte en chans till ens 5 droppar bubbel i detta sammanhang. Det kom inga fler flaskor.
Tog nyss sista slurken i cavaflaskan i guldloungen på ARN. När jag tittade 10 min senare fanns där en nästan full flaska, men jag hörde inget ”korkljud”. Har cavaransonen ökats, förutom att de har Hallands Fläder igen, eller är en tisdag i oktober ”lågsäsong”? De måste ha lärt sig att öppna flaskan i smyg så inte buffelhjorden av charterdestinationstanter märker det. ;)

Cavan heter för övrigt Heretat El Padruell.
9B574A77-6940-4125-AEAC-F8BBDCE32B6D.jpeg
 

Johan Gott

Medlem
Tog nyss sista slurken i cavaflaskan i guldloungen på ARN. När jag tittade 10 min senare fanns där en nästan full flaska, men jag hörde inget ”korkljud”. Har cavaransonen ökats, förutom att de har Hallands Fläder igen, eller är en tisdag i oktober ”lågsäsong”? De måste ha lärt sig att öppna flaskan i smyg så inte buffelhjorden av charterdestinationstanter märker det. ;)

Cavan heter för övrigt Heretat El Padruell.
Visa bifogad bild 134090

Haha, alla kanske inte är så suktande efter dessa droppar trots allt. Någon får påbörja ett forskningsprojekt som undersöker sambandet mellan cava-åtgången och de i närtid avgående flighternas destinationer.
 

Tomas E

Medlem
Flyger från LHR terminal 3 för omväxlings skull, eftersom Iberia nu flyttat hit från T5. T3 är ju känt som något av ett ”loungemecka” med 12 lounger varav 11 är öppna. Jag tror jag har tillgång till 9 av dem
(6 Oneworld - 4 ”vanliga” och 2 First - Amex Centurion och 2 Priority Pass) men sådär 45 min tid till förfogande - snacka om dagens i-landsproblem. AA ska dessutom öppna sin International First lounge under hösten, så snart är det en till! Så det fick bli den som brukar rankas högst, Cathay First, och en sen kinesisk frukost.
2623F63B-2781-4AFD-B707-CD9FAC6792AF.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen