Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

stopover

Medlem
Hälsningar från MUC. Kön till säkerhetskontrollen var 5 minuter, får se hur läget ser ut på AMS imorgon..
 

Attachments

  • C7A1388E-6275-4926-80C7-C40F0835FF87.jpeg
    C7A1388E-6275-4926-80C7-C40F0835FF87.jpeg
    49,2 KB · Visningar: 93

Tomas E

Medlem
Åter en hälsning från Galleries First på LHR T5. Mitt flyg till Belfast BHD är en dryg timme sent - oj, vad konstigt, ett BA-flyg från LHR som är försenat! :oops: - så det blir lite extra tid här.
Edit: lite flytt/ommöblering av självserverings-matutbudet sedan mitt förra besök för 1,5 vecka sedan, men trots att jag inte hittade någon bygga själv-burgare verkar utbudet bredare: hittade både fusk-foie gras och osttallrik - utmärkt till det portvin som alltid finns här.
5B22835A-7729-4D91-BFE1-56A1BC79AE90.jpeg

CB924026-27AF-49CD-958E-178A57E07EDD.jpeg
 
Last edited:

Tomas E

Medlem
Hälsningar från Aspire lounge på George Best Belfast City Airport (BHD). Sedan några år har BA ingen egen lounge här. Kanske den märkligaste kombination av dryckesutbud jag sett: diverse alkoholfritt, 0%-ig Carlsberg och diverse sprit (självhäll), men ingen öl över 0% eller vin! Lite glest i kylarna dock så kanske är det tillfälligt slut, så här mot slutet av helgen.

Ska prova på business class på BA inrikes för första gången. Så får se om det går/hinns med att kompensera vinmässigt. Hur många flaskor får plats på en E190 måntro? Det fanns enbart Avios-platser i business när jag bokade, men de var då lite billigare än ekonomibiljetter i ekonomi (med 1 Avios = 1 p). Det blir första gången på över 20 år jag flyger till London City Airport. Förra gången var BMA-LCY, en linje som borde återupplivas!
5F926BE6-4C0D-4A2E-BC3F-E1B85A113ABA.jpeg
 
Last edited:

011430121

Medlem
Hälsningar från Aspire lounge på George Best Belfast City Airport (BHD). Sedan några år har BA ingen egen lounge här. Kanske den märkligaste kombination av dryckesutbud jag sett: diverse alkoholfritt, 0%-ig Carlsberg och diverse sprit (självhäll), men ingen öl över 0% eller vin! Lite glest i kylarna dock så kanske är det tillfälligt slut, så här mot slutet av helgen.

Ska prova på business class på BA inrikes för första gången. Så får se om det går/hinns med att kompensera vinmässigt. Hur många flaskor får plats på en E190 måntro? Det fanns enbart Avios-platser i business när jag bokade, men de var då lite billigare än ekonomibiljetter i ekonomi (med 1 Avios = 1 p). Det blir första gången på över 20 år jag flyger till London City Airport. Förra gången var BMA-LCY, en linje som borde återupplivas!
Visa bifogad bild 134054
En fråga, Var det Malmö Aviation som flög den linjen?
 
Probably not the best lounge in the world.

Hej från CPH T2, Carlsberg Aviator Lounge. Har gott om tid till kvällsturen hem till ARN så hänger här en stund innan SAS (och efter Mikkeller-"loungen").

Några varianter av Carlsberg (duh!), rött, vitt och rosé, soft drinks, snacks och ostar, kall buffé med typ skinka, kokta ägg, potatissallad, nån risblandning, etc. När vi kom för nån timme sen var det rätt ont om sittplatser, nu har det tunnat ut lite.
310c9f5bd4e4513126e7932f11e3a8fc.jpg


Sent from my SM-G991B using Tapatalk
 
Hej igen, nu från CPH T2 Aspire Lounge.

Här har jag aldrig varit förut, tänkte att man kunde kolla läget med så mycket tid tillgodo.

Liknande utbud här jämfört med Carlsberg förutom att de bara har en sorts ... Carlsberg.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen