Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej igen, nu från CPH T2 Aspire Lounge. Liknande utbud här jämfört med Carlsberg förutom att de bara har en sorts ... Carlsberg.
I min optik er Carlsberg loungens styrke dens 3-4 forskellige draft beer som alle er gode (?). Ostene og brødene (3 slags?) de har er virkelig gode og knasende - jeg kan spise mig mæt i deres oste og lækre brød. Aspire: De har varme retter, det har Carlsberg-loungen ikke...Så jeg anbefaler at pendle lidt mellem de to, som du allerede gør...

I min optik er Carlsberg loungens styrke dens 3-4 forskellige draft beer som alle er gode (?). Ostene og brødene (3 slags?) de har er virkelig gode og knasende - jeg kan spise mig mæt i deres oste og lækre brød. Aspire: De har varme retter, det har Carlsberg-loungen ikke...Så jeg anbefaler at pendle lidt mellem de to, som du allerede gør...
Ja, Aspire hade ju faktiskt varma köttbullar (vilka dessutom var riktigt goda). Både Carlsberg och Aspire stängde dock för en halvtimme sedan så efter ett depåstopp hos Mikk og Eller är det dags att säga ...

... godkväll från SAS Gold CPH T2.

Det finns inte så mycket att säga härifrån, utöver att barristan inte opererar och att chipsen är goda. Och att det är ovanligt lugnt här, gott om sittplatser även i det "bakre" utrymmet, men det kanske är standard en söndagskväll när det är ont om avgångar österut.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Enligt Internet så flög Malmö Aviation på London City från Bromma, Göteborg och Malmö på den gamla goda tiden med sina gamla Avro RJ.

Även SAS flög Arlanda-London City med en enda Avro RJ för en massa år sedan (maskinen flyger fortfarande, men för ett annat bolag)
Den flög jag med, det var en maskin från Malmö Aviation den var vit målad med en SAS logga på sjärtfenan.
Det var Malmö Aviation personal dock var det en SAS person med och övervakade.

Godmorgon från Pontus!
Idag går flyget till Ronneby.

Attachments

• 31F6B9E8-4680-4C19-A369-52AA27C4C27D.jpeg
    31F6B9E8-4680-4C19-A369-52AA27C4C27D.jpeg
    122,6 KB · Visningar: 129
SFO Polaris loungen fick vänta ca. 25 minuter innan det blev ett bord ledigt i matsalen, de tar namn och mobilnummer så kommer det ett SMS när man är välkommen
Det blev Shrimp Cake som var jätte god, nästa i klass det SAS serverade i loungerna för 9-10 år sedan och då kallades fiskefrikadeller med remulade enligt mig och de flesta flesta på BC om mitt minne inte sviker mig de bästa SAS serverat i loungerna någon sin.

Inte stor men god, skulle jag om Shrimp Cake

Måste även berömma den mycket trevliga värdinnan som har mitt bord, har kontroll på när vattnet är slut och frågar hela tiden tiden om jag inte önskar något mer, glass eller champagne försöker hon sälja på mig

9A5C6EC0-D759-4962-90AB-D152D1C9DDD0.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen