Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

Davvelavve

Medlem
Nu var det dags för Cathay på LHR.
IMG_20221203_180947.jpg
 
Hälsningar från cloud 9 business lounge ADD (Addis Ababa) väldutt mycket folk, ser ut att vara ett bra utbud av mat. Är alldeles för mätt då det var en överraskande bra mat på flyget från Mahe. Det får bli några flaskor vatten sen siktar vi på att sova direkt och skippa middagen på flyget från ADD- ARN vakna till frukosten och möta söndagen pigga och utvilad.
 

Tomas E

Medlem
Hälsningar från Aurora på Arlanda terminal 2. Mitt första besök på både Aurora och T2 sedan terminalen öppnades igen. Fortfarande en mycket bättre lounge än Norrsken på T5 - lugnt ställe, bättre matutbud, bl.a. pizza slice, kycklingvingar och köttbullar (lyssna och lär SAS - men gå inte över till Auroras begränsade vinutbud och avsaknad av sprit). Thaigrönsakssoppan var god.

Nästa anhalt är IB3315 till Madrid.

Förresten, var det verkligen så här långt mellan Sky City och T2 även före pandemin? :oops: Nästan Kastrup-känsla… Iberia hade dessutom sin incheckning allra längst bort (station 01-02) så kombinationen SL-tåg och Iberia måste vara den längsta landside-promenad man kan drabbas av. Efter det behövdes fast track och lounge. Skyltarna angav f.ö. 11 min i T2 och ca 25 min i T4.
166954DC-7BCF-4920-B8CD-B6492944AB34.jpeg
37B27ECA-BBFD-4097-A393-B53397B819B2.jpeg
 

Ricci

Medlem
Hälsningar från Aurora på Arlanda terminal 2. Mitt första besök på både Aurora och T2 sedan terminalen öppnades igen. Fortfarande en mycket bättre lounge än Norrsken på T5 - lugnt ställe, bättre matutbud, bl.a. pizza slice, kycklingvingar och köttbullar (lyssna och lär SAS - men gå inte över till Auroras begränsade vinutbud och avsaknad av sprit). Thaigrönsakssoppan var god.

Nästa anhalt är IB3315 till Madrid.

Förresten, var det verkligen så här långt mellan Sky City och T2 även före pandemin? :oops: Nästan Kastrup-känsla… Iberia hade dessutom sin incheckning allra längst bort (station 01-02) så kombinationen SL-tåg och Iberia måste vara den längsta landside-promenad man kan drabbas av. Efter det behövdes fast track och lounge. Skyltarna angav f.ö. 11 min i T2 och ca 25 min i T4.
Visa bifogad bild 136117 Visa bifogad bild 136118
Fortfarande krav på munskydd på IB-flighter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen