Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmiddag från Marco Polo Lounge på Venice (VCE). Ovanligt fräsch lounge, bra utbud av småsaker att äta, kakor, drycker och kaffe tillverkat på beställning.

Mot FRA med LH och vidare till ARN ikväll.

Har läst en hel del negativa kommentarer om Avianca Loungen i Miami. Tänkte skippa loungen, men blev ändå ett snabbesök då polaren kände sig törstig. Väl utanför receptionen så stormar det en arg jänkare ut och slänger ut kommentaren "This has been the worst lounge I've ever been too, there is people putting their feet everywhere". Trevligt första intryck man fick och en slags bekräftelse om vad jag kunde förvänta mig. Kul att personalen jagade efter jänkaren för att försöka få en uppfattning om vad som gick snett. Tror det är ganska uppenbart om man har varit inne i loungen.

Sitter just nu i ovanstående lounge Avianca VIP i Miami, överfull är loungen, det fylls på med mat och dricka hela tiden.
Någon skrev att SAS T4 på Arlanda var bättre än denna lounge, måst då säga att skribentens minne eller mitt sviker.
Finns soppa, salladsbuffé, ris, kyckling med parmesan, smörgåsar, vin, olika sortes öl, starksprit, Fanta och självklart Cola Zero
Det ända man kanske kan tycka är jobbigt att lounge personalen gör utrop i PA systemet oavbrutet.
Väntar på SK954 till CPH.

På tal om champagne så blev jag törstig:

8a108cf28e4f1bc5cfbb63ad34bac613.jpg

Inväntar BA442 till Amsterdam. Hektisk dag här i London, med minimal möjlighet att käka lunch så det blev en burgare nu

fd38dfd7ad049c833e1b303c55aabd00.jpg

Jag måste säga att British Airways First Wing är lysande. Efter några riktiga bottennapp upplevelser med SAS på Arlanda där kön för att checka in bagage (Plus, Business, Star Gold) är just nu under all kritik, känns det skönt att kliva ur taxin och 7-8min senare befinna sig i loungen i London. Löser BA samma med transit skulle jag åka oftare denna vägen inom Europa.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen