Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
2882ED67-A540-4578-9181-6217C7F1BD4E.jpeg
Premiär för mig i Pontus loungen :)

Apricot loungen i Saigon. Jeg kan godt lide denne lounge pga. udsigten til flyvepladsen og det gode udvalg af mad. De har endog et "Halal-corner" hvor jeg lige har fået en lækker beefstew! Der er endda bad (2 rum) på toiletterne. Venter på MH751 til KUL. De skrev til mig 2½ time siden at de ville blive 75 minutter forsinkede. Det passer mig fint, da loungen her er mere fredelig end den i KLIA. Skal videre til PNH i eftermiddag. Købte en billig biz-billet fra en OTA "Tripsta". Blev totalt forsinket fra Hue (pga. typhoon og aflysninger) og måtte prøve at rebooke MH til 2 dage senere. Troede billetten var tabt. Ringede direkte til Malaysia Airlines i desperation da Tripsta end ikke har oplyst mig den officielle bookingreference PNR)! Og voila! : MH ordnede at rådgive mig og de overtog bookningen fra Tripsta omgående! De rebookede mig så uden omkostninger og pludselig kunne jeg accesse min booking online! Fik sædevalg og mit elskede Sea-Foodmeal. Well done MH (f*** these OTA's). Check-in her i SGN var en fornøjelse

Last edited:
Premiärbesök för mig i Aspireloungen på Helsinki-Vantaa, riktigt trevlig med hyfsat utbud. Är nog faktiskt den bästa PP-loungen jag besökt, är iofs inte så många totalt...
För övrigt en speciell upplevelse att som omväxling resa utan fasttrack och 'riktig' loungetillgång (reser med AY).

Dags att genomlida 4h i Galleries First på Heathrow nu. Får helt enkelt ta ena för laget idag.
Henriot Mellisime 2009 står i hinkarna och frukost serveras fortfarande.

Sitter ute på terrassen och kan gästa 1 person om någon annan passerar här. 20171108_093808.jpg

Hälsning från Executive loungen på Hilton Frankfurt Airport. Bra utbud på mat och dryck om jag inte hade en väntande middag så hade jag klarat mig.

Inte ens ståplatser kvar i sas loungen på Newark. Som tur var så var de på gott humör i Lufthansa loungen och släppte in star gold. Ont om platser här också men en stol, lite knackwurst och en dogfish hinner man med iallafall. Gäller att äta - helt fullt i business så det blir till att hålla tillgodo med plus-maten denna gång (odds på den frysta kycklingen?)
3cbb98ba1d9e9bc78723b2168b7aa0c0.jpg

Hej från Air New Zealand loungen i Sydney! Bra utbud av mackor, fika o en trevlig bar. Nu är det snart 6 timmar tills jag boardar flyget till Auckland.

Attachments

• IMG_4623.jpg
    IMG_4623.jpg
    112,3 KB · Visningar: 177
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen