Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu i Air China lounge på Shanghai Pudong airport i väntan på att LX189 ska ta mig hem till Europa. Inte särskilt mycket folk här nu på morgonen (kl 07:00-08:15).

Besöker för första gången Eventyr loungen på Kastrup.

En mycket trevlig lounge. De båda värdinnorna har inte för mycket att göra, vilket nästan ger det lite asiatisk service över det hela. :)

Går gärna hit fler gånger, men flyger inte British airways tillräckligt ofta för det. Kanske borde börja med det? :rolleyes:

Under min hittills korta tid i loungen (20 minuter) har minst 4 SAS resenärer tittat förbi och frågat om de har access. Ingen av dem ville betala sig in, så de fick vända.

Det hade ju varit en fantastisk service om SAS hade kunnat fixa till någon lösning för sina resenärer på denna sida passkontrollen.

Det hade ju varit en fantastisk service om SAS hade kunnat fixa till någon lösning för sina resenärer på denna sida passkontrollen.
Enig även om jag misstänker att det skulle bli skapligt fullt under peak (lunchtid), i synnerhet om även Star Alliance ska ha tillgång till en sådan lösning. Det bästa vore dock direkt entré från befintlig lounge till non-Schengen.

Annars vore det flott om SAS kunde ge Pandion och Diamond tillgång till Eventyr Lounge som en liten extra förmån.

Hälsningar från CDG SAS Loungen sitter här tillsammans med @011430121 i en mycket välfylld lounge i väntan på SK580 hem till ARN som har ändrats till en 737-700 från en 600 men verkar välfylld ändå
Edit de har bytt tillbaka och är 30 min sena ut från ARN

Last edited:
Sitter i BA Galleries South på LHR. Väntar på BA11 som ska ta mig till Singapore.
Kom hem från PVG igår kväll, packade upp, tvättade, packade ett mindre handbagage, sov och vaknade idag för att åka till Singapore och möta upp familjen som åkt i förväg. Första dagen på semestern och det känns ändå nästan som vanligt. :(
Förutom att jag också checkat in två megastora väskor som hustrun hade packat i förväg för mig att ta med. Det mesta som finns i dessa väskor är inte mitt. :(o_O:rolleyes:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen