Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från SAS loungen på Landvetter. SK439 till CPH försenad till 16.10. Dels ATR och sedan försening minst 30 minuter. Undrar om väskan kommrr med?

Då börjar sambon och jag hemresan från Neapel med Lufthansa via München. Sala VIP "Caruso" är inte bästa upplevelsen vi har haft..

Lämnade Taipei tidigare idag. Kan informera om att den China Airlines lounge i Terminal 2 som ligger en trappa upp när man kommit igenom passkontrollen är stängd för renovering. Man hänvisas vidare till den Plaza Premium lounge som ligger vid sidan om men lite längre in. Man behöver dock en voucher från China Airlines för att komma in. Jag flög med China Eastern och har Elite Plus inom Skyteam. Troligtvis hade jag blivit insläppt hos China Airlines, men till Plaza Premium blev jag inte insläppt då de "inte har något samarbete med China Eastern".

Som tur var hade jag mitt Priority Pass med mig så det funkade som inträdesbiljett istället.

Loungen som sådan var ganska stor och rymlig. Det finns duschar och toaletter samt ett rum för mammor som ammar sina barn och skötrum. Dessutom finns det 10 stycken rum att boka för den som vill sova en stund.

Maten var inte märkvärdig men ändå ok. Ris med någon form av köttfärsliknande rätt samt fisk, potatis och grönsaker. Även ett par olika efterrätter och frukt. Jag vet att dryckesvarorna är av intresse på detta forum och som alla vet så dricker jag ju inte alkohol så jag kollade aldrig detta. I kylen som finns där maten är placerad fanns det diverse läsk, juice och ett par olika ölsorter.

Till sist så måste jag också nämna, att om jag hade tagit mig tid att kolla lite till så hade jag kanske i tid upptäckt att det finns åtminstone en China Airlines lounge till. Den ligger i piren ut mot gaterna D1-D4. Eftersom jag upptäckte den på väg till min gate (D9) så såg jag den bara på håll.

Det grämer mig lite då jag inbillar mig att den skulle vara bättre än Plaza Premium, men så kanske det inte är?

Edit: Ska kanske förtydliga att jag pratar om Taipei Taoyuan Airport. :)

Hej från fct och en utsökt schnitzel!

IMG_0049.JPG

God eftermiddag från United Global First SFO. En ganska trevlig lounge med några olika val av varm och kall mat, välsorterad tag-själv bar, och relativt få passagerare.

Nästa anhalt blir lunch i FCT.

Hej från SAS Gold lounge på Arlanda. Måste fock gå, vi verkar ha bussgate och de ropade precis i högtalarna efter min flight trots att Boarding borde börja om 15 minuter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen