Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på HEL Finnair Schengen lounge och igen mycket nöjd på den bättrade frukostmenyn som blivit från sämsta möjliga tidigare till numera en av dom bästa inom EU (som man kan nå med guldkort-nivå)

IMG_0942.JPG IMG_0941.JPG
Även jag sitter i Finnairs Helsingfors Schengen loungen, väntar på AY635 till Stockholm plats 1C idag
Jag undrar vilken loung du menar med bra mat. Så här ser det ut nu i den lounge jag sitter i, och det är hela utbudet.

Hej från den icke existerande ba loungen på landvetter, menzies renoveras. Trött efter en dag hos kund får man spendera 3 timmar ute i kaoset med en voucher på 200 sek. Detta räcker inte ens till 1 öl plus mat. Är detta rimligt som BAEC Gold med en businessbiljett?

Hej från den icke existerande ba loungen på landvetter, menzies renoveras. Trött efter en dag hos kund får man spendera 3 timmar ute i kaoset med en voucher på 200 sek. Detta räcker inte ens till 1 öl plus mat. Är detta rimligt som BAEC Gold med en businessbiljett?

Jag vet inte helt vad alternativet skulle vara? Min gissning är att det är ungefär allokeringen från British till Menzies för loungen per passagerare, och det är nog en rätt bra lösning kan jag tycka. Sen att 200kr inte når så långt i Göteborg är en annan femma. Tur för dig att du inte är i Oslo ;)

Som jämförelse åkte jag nyligen med American från Toronto. Deras egen American Club var också stängt. På grund av fulla flyg och en ovilja att flytta passagerare från New York - JFK till New York - La Guardia hade jag fem härliga timmar "Airside" i den "amerikanska sektorn". En bra, ödmjuk upplevelse för att komma ihåg vad 90-95% av resenärerna upplever :)

Det räckte till 2 staropramen, fest! Maten i menzies brukar inte vara något att hänga i granen iallafall. Hoppas loungen blir bättre efter renoveringen (som skall vara klar imorgon).

20170228_170435.jpg

Sitter i Lufthansas förstaklass-lounge vid A-gaterna.

En helt ok köttbit har inmundigats och nu romprovning (Centenario vs Quorhum).

Flighten Tokyo-Frankfurt betydligt bättre än ditresan, främst gällande maten.

Hälsningar från United Club på HKG i väntan på SAS-flighten mot ARN. Är lite kluven kring vad jag tycker om planlösningen. Gillar idén, men det blir mycket ljud från omgivningen.

2f4c586b8077c491d2ad7924bd60108e.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen